A megújult Cayenne kínálatából eddig hiányzott az igazán erős csúcsmodell, és az új Turbo E-Hybrid nemcsak a Porsche szabadidő-terepjárójának legizmosabb hibridje, hanem az eddigi legnagyobb teljesítményű változata lett.

A Porsche egy pár hónapja mutatta be a Cayenne harmadik generációjának alaposan felfrissített kiadását, amelynek minden változata erősebb lett egy kicsivel. Az alapmodell hathengerese 353 lóerős, a Cayenne S-ben egyenesen V8-asra cserélték a V6-ost, 474 lóerővel, és a plug-in hibrid Cayenne E-Hybrid is izmosabb lett, 470 lóerős, nagyobb teljesítményű elektromotorral, és a nagyobb akkumulátor engedte nagyobb elektromos hatótávolsággal.

A fenti kínálat azonban még korántsem teljes, nemcsak a sportos hangulatú Cayenne GTS hiányzik belőle, hanem az 550 lóerős Cayenne Turbo is, amely akkor még nem kapott utódot, míg a 640 lóerős Cayenne Turbo GT az emissziója miatt már csak az európain kívüli piacokon kapható. A Porsche nem várt sokat, és most leleplezte

a megújult szabadidő-terepjáró abszolút csúcsmodelljét, ami a Cayenne Turbo utódjának számít, de már plug-in hibrid hajtást kapott.

A Cayenne Turbo E-Hybridben az alapokat a 4 literes biturbó V8-as motor alaposan átdolgozott változata adja, aminek a teljesítményét 550-ről 599 lóerőre növelték. Az elektromotorja is erősebb lett, a Cayenne E-Hybridből ismerős 176 lóerős motorral együtt a kombinált teljesítmény 739 lóerő, a maximum nyomaték 950 Nm. Minden idők legizmosabb Porsche Cayenne-je ezzel 3,7 másodperc alatt rajtol százra, és 295 km/órával száguldhat.

Az újdonság nemcsak bivalyerős és villámgyors csúcsmodell, hanem még jobb hibrid autó is lett.

A zöld rendszámos Turbo E-Hybrid a szerényebb testvéréhez hasonlóan megkapta a nagyobb kapacitású, 25,9 kilowattórás akkucsomagot, amivel a tisztán elektromos hatótávja 82 kilométerre nőtt. Szériafelszerelés az adaptív légrugózás és a kigyorsítást segítő nyomatékvektor-szabályzás, míg a hátsókerék-kormányzás opció.

Csúcsmodellként a Cayenne Turbo E-Hybrid külseje is marconább lett, nagyobb méretű légbeömlőkkel,

a karosszéria színére fényezett kerékjáratokkal és négy masszív kipufogóvéggel, a féknyergeket a Cayenne S-éhez hasonlóan pirosra fényezték. A belső térben üzemmódválasztós GT kormánykereket, alumíniumbetéteket és tizennyolc irányban állítható sportüléseket találunk, ami helyett opcióként komfortüléseket is lehet kérni.

Ha nem is kaphatjuk meg a Cayenne Turbo GT-t, a Porsche azért készült egy izgalmas csomaggal helyette.

A Cayenne Turbo E-Hybridhez rendelhető GT csomag, ami csak a kupéhoz érhető el, 22 colos GT kerekeket és 10 milliméterrel ültetett futóművet tartalmaz, a színre fújt elemek itt feketék, középre került a dupla kipufogóvég, míg a diffúzor, a hátsó szárny pillérjei és a tető is szénszálas anyagból készült. A GT csomagos Cayenne Turbo E-Hybrid Coupénak a százra gyorsulása 3,6 másodpercre csökkent, a végsebessége pedig 305 km/órára nőtt.

Ez is érdekelhet:

Itt az utolsó benzinmotoros Porsche Cayenne

Aki még szeretne Porsche Cayenne-ben V8-as motort röfögtetni, annak ez az utolsó hívás.

Gondoltad volna, hogy már húsz éve hasít a Porsche Cayenne?

Szibériát és a Nordschleifét is meghódította a Porsche első SUV-je.

A Cayenne legsportosabb változata lett a Turbo GT

A Porsche megmutatta, mivel döntött rekordot a Nordschleifén.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

További cikkeink a témában