A Subaru egyik legfontosabb modellje a Forester, amiből már a hatodik generáció mutatkozott be. Szebb nem lett az új széria, de ha eddig tetszett, ezután is tetszeni fog a japán márka szabadidő-terepjárója.

1997-ben jelent meg az első Forester, és a Subaru crossovere azonnal sikeres lett, hiszen magasabb építésű volt a kombiknál, de alacsonyabb és sportosabb is volt a szabadidő-terepjáróknál. Az eltelt idő alatt alaposan megváltozott a Subaru kínálata, az Impreza és a Legacy helyét átvette a Crosstrek és az Outback, de a Forester változatlanul népszerű, főleg az Egyesült Államokban, ezért ott mutatták be a hatodik generációját.

Népszerűségét tekintve érthető, hogy a Subaru nem változtatott a bevált recepten.

A Forester ugyan már nem a kombikra hasonlít, hanem a szabadidő-terepjárókhoz áll közelebb, de karakteres stílusával egyedi színt képvisel az egyre népesebb kategóriában. Az új modell első pillantásra nem sokat változott az elődjéhez képest, de jobban megnézve kiderül, hogy szinte egy csavarja sem egyezik meg az előző generációéval.

Méretei nem sokat változtak, 4,65 méteres hossza csak pár centivel nagyobb a kifutó modellénél, a 2,67 méteres tengelytávja pedig változatlan maradt. A műszaki tartalom sem okoz majd meglepetéseket, a 2,5 literes, 183 lóerős négyhengeres bokszermotor, amivel bemutatták az amerikai piacon, fokozatmentes automatán keresztül hajtja mind a négy kereket, míg

ha Európába érkezik, akkor valószínűleg hibrid hajtásra számíthatunk majd az új Foresterben.

Ez is érdekelhet:

Az új STI helyett ezt építette a Subaru a WRX-ből

Sportos crossover szedán kézi váltóval? Jöhetne.

Sportautónak is lehet hely a Subaru jövőjében

Ha ilyen a Subaru jövője, akkor szívesen látnánk többet belőle.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Rebellis Rolls-Royce az izmos Ghost Black Badge

Húszéves Porsche szupersportautóra fejlesztett új sportgumit a Michelin

A Mercedes elismerte, hogy mellényúlt a Hamiltont váltó pilótával

További cikkeink a témában