A Subaru nevét még mindig a rali által ihletett sportos autóiról ismerjük, és ebbe a sorba illeszkedik a Levorg kombi legújabb változata, az STI Sport R is. Sajnos erről a nagy csomagtartós élményautóról az európai piacon lemaradunk.
Európában a Subaru már csak az összkerékhajtású crossovereket forgalmazza, mint az XV, az Outback és a Forester, az igazán sportos modellek az amerikai és japán piac kiváltságai maradtak. A második generációs Levorg csúcsmodellje is ide tartozik, pedig a legutóbb bemutatott STI Sport R változat paraméterei elég izgalmasan hangzanak.
A kompakt kombit a 2,4 literes, turbós négyhengeres bokszermotorral szerelték, ami az STI-ben 275 lóerős teljesítményre és 375 Nm nyomaték leadására képes, természetesen állandóan mind a négy kerékre, ráadásul ennél a modellnél oldalankénti nyomatékelosztással.
Japánban csak fokozatmentes CVT váltóval árulják, de annyi baj legyen, ezzel még megbékélnénk.
A Levorg csúcsmodellje azonban csak Japánban lesz kapható, a szigorúbb emissziós normák miatt a viszonylag kis gyártónak nem érné meg európai változatot fejleszteni belőle. Sajnáljuk, pedig egy 275 lóerős, STI-emblémás Subaru kombi elég jól hangzik ahhoz, hogy meggyőzzük róla a családot: valójában ez a tökéletes autó.