Fordulatokban nem volt hiány, bőven lesz utóhangja a dzsiddai futamnak.

Drámai időmérőn szerezte meg Lewis Hamilton a Szaúd-arábiai Nagydíj pole pozícióját, a vb-éllovas Max Verstappen ugyanis az utolsó gyors körének utolsó szakaszában hibázott és a falba vágta autóját. A hollandnak így csak a harmadik hely jutott egy olyan pályán, ahol a pilóták szerint nehéz lesz előzni – így nézett ki a rajtrács:

Egy meglepően sima rajtot követően egészen a 10. körig kellett várni az első komolyabb izgalmakra, amikor is Mick Schumacher a falba küldte autóját. A biztonsági autó bejött, ezt kihasználva pedig többen, köztük Hamilton és Bottas is kimentek a bokszba kerékcserére, ez azt jelentette, hogy Verstappen került az élre.

A 13. körben aztán jött a fordulat,

ugyanis piros zászlóval megszakították a versenyt, mert Schumacher ütközése miatt javítani kellett a falat. A mezőny tehát visszatért a bokszutcába, a szabályok értelmében pedig ilyenkor büntetlenül lehet kereket cserélni, azaz Verstappen úgy tudott az élen maradni, hogy letudta a maga kiállását.

A futam végül közel 20 perc után állórajttal folytatódott: Hamilton simán elment a holland mellett, majd Verstappen visszaelőzte őt, de úgy, hogy levágta a pályát, közben pedig még Ocon is be tudott jönni a holland és a brit közé a második helyre. De jött az újabb csavar: Pérez és Mazepin is ütközött, ezért újabb piros zászlós megszakítás következett.

A második leállás közben a versenyigazgató, Micheal Masi alkudozásba kezdett a Red Bull-lal és a Mercedesszel, hogy miként adják vissza a pozíciót Hamiltonnak, végül az RB elfogadta, hogy az állórajtnál a hollandot a brit mögé sorolják, azaz Oconé lett az első, Hamiltoné a második, Verstappené pedig a harmadik rajtrács.

Véleményem szerint Masi versenyigazgató hibás döntést hozott, a brit ugyanis levezette a hollandot – ez igazán a légi felvételekből látszódott, de a cikk írásának időpontjában arról még nem sikerült videót találni.

Az újabb, azaz harmadik állórajtból viszont most Verstappen jött ki jól,

az élre került, ekkor mögötte Ocon és Hamilton volt a sorrend, de nem sokáig, a hétszeres világbajnok ugyanis megelőzte az alpine-os franciát és feljött a második helyre.

Hamilton körről körre 1 másodpercen belülre került Verstappenhez képest, akit csak azért nem tudott megelőzni, mert mindig jött egy virtuális biztonsági autós etap. Végül a 37. körben Hamilton megpróbálta megelőzni Verstappent, de a két autó összeért, a holland pedig levágta a pályát, így a sorrend azonban változatlan maradt – az esetet a sportfelügyelők vizsgálták.

Nem sokkal később a Red Bull arra kérte Verstappent, hogy engedje el Hamiltont, a holland le is lassított, de a brit – kissé érthetetlenül – eltalálta hátulról Verstappent:

Ezt követően Verstapennek ismét vissza kellett adni a pozíciót Hamiltonnak, ám a holland nagyon rafináltan úgy engedte el a britet, hogy rögtön vissza is tudott támadni, így ismét az élre került.

Közben Verstappen 5 másodperces időbüntetést kapott az előbbi incidensért, és még Hamiltont is elengedte (ezt nem kellett volna megtennie), de mindez igazából már nem osztott-szorzott. A második hely így is biztosan összejött a hollandnak, mivel mögötte Bottast végül 21 másodperces hátránnyal intették le – az első tízbe még Ocon, Ricciardo, Gasly, Leclerc, Saniz, Giovinazzi és Norris fért be.

Tehát Hamilton nyert, Verstappen a második,mindez pedig azt jelenti, hogy az abu-dzabi zárófutamnak pontegyenlőséggel vág neki Hamilton és Verstappen.

Fordulatokból nem volt hiány, és egészen biztosan lesz utóhangja a futamnak, volt ugyanis néhány érdekes döntés a sportfelügyelők és versenyigazgató részéről, főleg annak fényében, hogy mit és mit nem engedtek a versenyzőknek a korábbi futamokon (lásd: Brazíl Nagydíj) – folytatás egy hét múlva Abu-Dzabiban.

UPDATE:

A futam leintése után is megbüntették Verstappent

Már a verseny közben is kapott időbüntetést Verstappen.

(Fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés