Régi autóreklámok közül válogattunk.
Régen óriási dolog volt egy autó mifelénk. Sok spórolással, drágán, hosszú várakozás után lehetett hozzájutni egy új példányhoz – oké, manapság pont ugyanez a helyzet. Ettől még ugyanúgy futottak autóhirdetések, mintha – kis túlzással – nem az lett volna az egyetlen szempont, hogy egy újszagú kocsi viszonylag nagy arányban eljuttassa A-ból B-be az utasait. Ilyen, régebbi, ma már olykor viccesnek tűnő autóreklámokat gyűjtöttünk össze az akkoriban vágyott/elérhető szocialista autókról.
A meghökkentés ereje
Minden filmművészeti alkotásnak jót tesz, ha van egy váratlan fordulat. Tudták ezt a Tavria-reklám készítői – nem, a tulaj mégse gyújtja fel az őt cserbenhagyó orosz kisautót.
Samara, trallala
Elég egyszerű népnek gondolhatnánk a finneket, ha ez alapján finnországi Lada Samara-reklám alapján ítélnénk meg őket. De persze nem így teszünk, csak dudorászunk együtt a boldog samarásokkal.
Amikor a kevesebb több
Még egy Samara-reklám. Amikor az a menő, ha egy autó fapados, meg az az akcentus, ahogy orosz gengszterek szoktak beszélni olcsóbb filmekben.
Fényszórómosós Škoda 1979-ben?
Persze, szintén a finn piacra.
Der neue Trabant sechshunderteins
Igazán bájos ez az „új Trabant 601-est” bemutató reklámfilm. Azt azért megértjük, hogy bukósisakban szálltak be az utasok.
Nem szeretnénk egy fékező Wartburg előtt állni
Biztosan nem ezt a hatást szerették volna elérni a kocka Wartburg reklámfilmjének készítői, de látva az igyekezetet, hogy valahogy a kamera előtt lefékezzék a száguldó kocsit, mégis ez jutott eszünkbe.
Elegáns, mint egy Moszkvics
Nem ismerjük az argentin autópiacot, de simán lehet, hogy ott olyan volt egy elegáns, ergonomikus autó 1994-ben, mint az Aleko.
Lehetne szex is, de inkább itt egy Polonez
Modern külsőbe burkolt ósdi technika – röviden ez a lengyel Polonez jellemzése. Nem is ment bele komolyabban az elemzésbe a párocska. Meg az erotikába sem, hiába indul ígéretesen a dolog.
Ez is érdekelhet: