A Tata Motors házhoz viszi az autószalont. Anubhav nevű szolgáltatásukkal lakcímre mennek a tesztautókkal, új autókkal, üzletkötéssel.
Az autóipar startupjai számos egyéb diszruptív innovációjuk mellett azzal is nekimentek a klasszikus újautópiac berendezkedésének, hogy kihagyják a közvetítőket a kereskedelmi láncból. Ahogy a Tesla a legtöbb piacán közvetlenül értékesít a vásárlóknak, a többi új márka számára is a direkt eladás a cél, importőrök, márkakereskedések vagy független viszonteladók bevonása nélkül.
Az iparág régi szereplőinek valamit mindenképpen lépni kell erre a kihívásra, ha versenyképesek akarnak maradni az új belépőkkel. Az indiai Tata most azt találta ki, hogy mobil értékesítési ponttal vonul ki a márka vidéki vásárlóihoz. Házhoz viszik a tesztautókat, a rendelésfelvételt, a finanszírozási megoldásokat, sőt: még a régi autó beszámítását és elszállítását is segítenek megoldani, ha a vevő új kocsit akar vanni.
Az Anubhav fantázianevű szolgáltatás kitelepüléseinek keretében Tata Intra V10 kisteherautók járják az indiai vidéket az egyes régiók nagyobb márkakereskedői által kijelölt útvonalakon. A Tata indiai értékesítésében mintegy 40%-ot tesznek ki a vidéki vásárlók rendelései, ezt a vevői kört próbálja most kicsit jobban magához kötni az autógyártó.
Egy mobil autószalon azért kevés lesz válasznak az autóipart érintő összes nagy átalakulásra: