Az Audi versenyautó-történelmének fontos darabja vált eladóvá, egy éppen olyan R18 TDI, mint ami egy évtizeddel ezelőtt megnyerte a 24 órás Le Mans-i futamot.
2010-ben mutatta be az Audi az R18 TDI Ultra névre keresztelt versenyautót, amivel a következő évben meg is nyerték a 24 órás Le Mans-i futamot Marcel Fässler, André Lotterer és Benoît Tréluyer vezetésével. Nem sokkal, éppen csak 14 másodperccel futottak be elsőként a legnagyobb rivális Peugeot 908 előtt.
A másik két R18 TDI-vel látványos balesetet szenvedtek, szerencsére Allan McNish és Mike Rockenfeller is sértetlenül szállt ki az autókból, az egyetlen versenyben maradt Audi pedig
mind a négy Peugeot-t maga mögött tudta tartani, hogy 12 éven belül az Audi tizedik Le Mans-i győzelmét szerezze meg.
Az elődjéhez hasonlóan az R18 TDI-ben is turbódízel motor dolgozik, de „csak” egy 3,7 literes V6-os, amely 540 lóerős teljesítményre képes.
Az ereje szerényebb, mint az elődje, az R15 TDI több mint 600 lóerős 5,5 literes V10-esének, de 25 kilogrammal könnyebb, és takarékosabb is, ami nem elhanyagolandó egy 24 órás futamon.
A képeken látható autót a bemutatója után tesztelésre és engedélyezésre használták, majd tartalékként szolgált több futamon, de sosem versenyeztek vele. 2013-ban átépítették az újabb modell mintájára, de utána rögtön visszaépítették eredeti formájába.
2018-ban teljesen felújították, és azóta egy métert sem mentek vele.
Az Audi szerint a motorjában még 10 ezer, a váltójában hétezer kilométer van a következő teljes felújításig, és ez az R18 TDI azért is érdekes, mert összesen csak nyolc készült belőle, abból hat maradt fenn, de
a többit mind elektronika nélkül adták el, tehát ez az egyetlen teljesen versenyképes példány a világon.
A márka összesen 13-szor győzött a 24 órás Le Mans-i futamon, és 2023-tól az új szabályoknak megfelelő autóval tér vissza. A legendás verseny nagy klasszikusai közé tartozó R18 TDI most az Art & Revs kínálatában eladó, és vissza nem térő alkalomnak számít, az árát azonban csak a komoly érdeklődőknek árulják el.