Elon Musk újítása egyelőre nem váltotta meg a világot, a Model S-ben és Model X-ben bejelentett yoke kötelező felszerelésből felárért választható opcióvá vált.
A két nagyobb Tesla, a Model S és Model X ráncfelvarrásának legnagyobb érdekessége a fura űrhajókormány volt, amit addig legfeljebb tanulmányautókban láthattunk, nem pedig sorozatgyártásban. A kezelése finoman szólva is megszokást igényelt, az elején mégis csak ezzel lehetett választani a két típust.
Idén év elején aztán felár nélküli opcióként jelent meg a Tesla konfigurátorában a hagyományosan kerek formájú kormánykerék, mostanra pedig megfordult a dolog. Csak akkor kapsz fura kormányt a Model S-be és Model X-be, ha fizetsz érte, szériafelszerelés lett a kerek kormány, a yoke pedig feláras opcióvá vált, 94 ezer forintba kerül.
Persze nem mintha nagyon számítana a felára a Model S legalább 44 millió forintos árához képest,
hiszen a fényezés, a felnik, a kárpit és az önvezető funkciók is milliós tételnek számítanak, de úgy tűnik, hogy a kezdeti kritikákra válaszul az amerikai gyártó visszakozott, és inkább csak kuriózumként kínálja a fura kormányt, amivel egyébként rekordnak beillő időt is lehetett autózni a Nürburgringen, csak parkolni ne kelljen vele.
A Lexus alaposabb volt
Elon Musk ezzel nem találta fel újra a kormánykereket, legalábbis nem sok gyártó követte a példáját. Az egyetlen a Toyota és a Lexus, amely hasonló kormánnyal mutatta be elektromos autóját, a bZ4X-et és az RZ-t. A japánok a Teslával szemben változó áttételt használnak, amivel természetesebb élmény vezetni, de még finomítják a rendszert, csak 2025-ben vezetik majd be.
Ez is érdekelhet: