A megújult Model S és Model X egyik legnagyobb meglepetése volt az űrhajószerű szarvkormány, és bár eleinte csak azzal lehetett rendelni, a Tesla már hagyományos kerek kormánykerékkel is kínálja az autókat.
Elon Musk autómárkájától nem állnak messze a furcsa megoldások, például az, hogy a kormánykeréken lévő gombokkal lehet állítani a visszapillantó tükröket és magát a kormányoszlopot is, vagy az, hogy a Model 3-ból és Model Y-ból teljesen hiányzik a hagyományos értelemben vett műszeregység, a sebességet a középső érintőképernyő sarkán lehet leolvasni.
A két éve megújult Model S és Model X egy sor másik furcsaságot hozott, például teljesen eltűntek belőlük a bajuszkapcsolók, és ezzel együtt az irányváltó kar is, az ablaktörlőt és az irányjelzőt a kormánykerékről lehet kezelni, az irányt pedig jó esetben maga kitalálja az autó, de az érintőképernyőről is meg lehet adni.
A legnagyobb újdonság mégis az űrhajószerű szarvkormány volt, eleinte csak azzal lehetett rendelni
a Model S-t és a Model X-et. Időközben kiderült, hogy a felül vágott kormánnyal manőverezni nem éppen leányálom, és bár a konfigurátorban a kezdetek óta ott volt elrejtve, de most felár nélkül elérhetővé tették a hagyományos, kerek kormánykerék rendelését is.
Bármennyire is futurisztikus, és évtizedek óta számtalan tanulmányautóban látunk hasonló kormányokat, nem véletlen, hogy eddig nem terjedtek el a sorozatgyártású utcai autókban. Egy olyan gyors típusban, mint a szintén a megújulással érkezett, több mint ezer lóerős Model S Plaid, jobb ötletnek tartjuk a jó öreg kerek kormányt.
Ez is érdekelhet: