Az eddigi legnagyobb frissítésen esett át a Tesla Model S, ami teljesen új belső teret kapott, a csúcsmodellje elképesztő gyorsulást és minden eddiginél nagyobb hatótávot ígér.

2012-ben jelent meg a Tesla Model S, amit az eltelt évek alatt folyamatosan frissítettek, de most kapta meg az eddigi legnagyobb ráncfelvarrását. A külseje nem változott sokat, de új lökhárítókat és aerodinamikus kerekeket kapott, amivel a Cw értéke 0,24-ről 0,208-ra csökkent, ezzel a világ legáramvonalasabb autója lett.

A legnagyobb újdonságot az utastérben találod, ugyanis a teljes műszerfalat kicserélték a Model 3 mintájára tervezett, letisztult stílusú darabra.

Elon Musk itt igazán elengedhette a fantáziáját, mert a hagyományos kormánykerék helyére a KITT-ben látott futurisztikus darab került.

A 12,3 colos műszeregység megmaradt, de a bajuszkapcsolók eltűntek, mindent a kormányról és a menüből lehet irányítani.

Mennyire para a kormány az új Tesla Model S-ben?

A középkonzolra a műszerfalból kiemelkedő, álló helyett fekvő tájolású 17 colos érintőképernyő került,

alatta USB C csatlakozójú és vezeték nélküli telefontöltővel. A hátsó üléseket is áttervezték, és ide is jutott egy kis kijelző, ahol a háromzónás klíma hátulra eső része állítható, de játszani is lehet rajta, akár utazás közben is.

A légkondicionáló HEPA szűrőt kapott, a szellőzőnyílásokat elrejtették, a kormánykerék és az összes ülés fűthető, az elsőket szellőztetni is lehet. A 22 hangszórós, 960 wattos hifihez és a panorámatetőhöz hasonlóan

mindez mostantól szériafelszerelés, a rendelésnél csak a kárpit színét lehet kiválasztani a fekete, fehér vagy krémszínű közül.

A belépőmodell a Long Range két motorral, 670 lóerővel, amivel 3,4 másodperc alatt gyorsul százra és 250 km/óra a végsebessége, a hatótávja 663 kilométer. A Performance helyét a hárommotoros Plaid veszi át 1020 lóerővel, amivel

2,1 másodpercre csökken a százra gyorsulás ideje és 322 km/óra a végsebesség, 628 kilométeres hatótáv mellett.

Az új csúcsmodell a Plaid+ lesz, amivel ismét a világ legjobban gyorsuló sorozatgyártású autója címére pályázik a Tesla.

Még csak annyit árultak el róla, hogy a teljesítménye 1100 lóerő felett, a százra gyorsulása 2,1 másodperc alatt lesz, és valószínűleg a jelenleg használt 100 kilowattórásnál nagyobb akkumulátort kap, mert a hatótávját 840 kilométernek ígérik.

A megújult Model S már rendelhető, a Long Range változata 74 990 euróba kerül, a Plaid változatért 99 990 eurót kell fizetni,

a Plaid+ ára 119 990 eurónál kezdődik. A sávot és távolságot tartó, részben önvezető Autopilot benne van az árban, de a jövőben teljes önvezetést kínáló csomagért még 6200 eurót kell fizetni.

A frissítéseket a Model X is megkapja, itt a 670 lóerős Long Range modell 3,9 másodperc alatt gyorsul százra és 580 kilométer a hatótávja, a crossover esetén az 1020 lóerős Plaid a csúcsmodell, 2,6 másodperces százra gyorsulással és 547 kilométeres hatótávval. Az ára 82 990 eurónál indul, a Plaid ára a Model S-hez hasonlóan 99 990 euró.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Végre egy balesetmegelőzési kampányvideó, ami úgy szörnyű, ahogy szörnyűnek kell lennie