Napi 12 óra munka, heti hat napban, és június közepéig még be is zárnák őket.

Tizenkét órás műszakokban, heti hat napon át dolgozik a Tesla több ezer munkása a sanghaji Gigafactoryban, hogy behozzák a többhetes lezárás miatti termeléskiesést, és közben ne fertőződjenek meg újra.

A nemes cél érdekében jelenleg a földön alszanak a dolgozók, és bár ennél jobb körülményeket igyekeznek biztosítani nekik, június 13-ig egy zárt láncban szigetelnék el őket: egy loopot hoznának létre a gyárral, egy kollégiummal és köztük az utaztatási útvonallal.

Még ilyen körülmények közt sem egyszerű behozni a termeléskiesést: a Tesla gyártókapacitása csökkent a múlt héten, elsősorban mert a lezárások a beszállítóit is sújtották. Egy pozitív eset miatt a hatóságok korábban lezárták az Aptiv sanghaji gyárát, ahol kábelkötegeket készítenek a Model Y-hoz. Ez után állt le egy időre a Model Y gyártósorainak egy része a Gigafactoryban.

Jelenleg a párt a vírussal szembeni küzdelemben „dinamikus zéró-Covid” irányelvet alkalmaz, ami felhatalmazza a helyi szerveket, hogy a zéró-Covid intézkedéseket előnyben részesítsék a gazdasági érdekkel szemben.

Tehát az autógyártók napról napra, hétről hétre  terveznek.

Így nem meglepő, hogy az elemzők alkatrészhiányra, újabb ellátási lánc problémákra, és akadozó gyártásra számítanak a közeljövőben. Ezt sínylette meg a Tesla is: a China Passenger Car Association hivatalos adatai szerint

Elon Musk cége áprilisban 1512 helyben gyártott autót adott el Kínában, ami több mint 95 százalékos visszaesés az előző hónaphoz képest.

Összesen ugyan 10 757 Tesla gördült le a sanghaji gyártósorokról áprilisban, de a korábbi hónapokkal ellentétben egyet sem exportáltak Európába vagy Ázsia Kínán kívüli részére.

2022 első négy hónapjában a Tesla 183 686 Kínában gyártott elektromos autót adott el – mondja a CPCA –, ebből 73 874-et Kínán kívül. Musk mindenesetre a Financial Timesnak azt mondta a múlt héten, hogy egyeztetett a kínai kormánnyal, és számára egyértelmű, hogy gyorsan feloldják majd a korlátozásokat, így szerinte ebből nem is lesz komolyabb probléma a következő hetekben.

A Tesla nagyjából egy hónapnyi gyártási mennyiséget veszített Sanghajban a Covid-leállások miatt, mondja Zachary Kirkhorn pénzügyi igazgató, aki szerint a gyártás most is korlátozott.

Sem az Aptiv, sem a Tesla nem kommentálta a CPCA adatait, de Kirkhorn elismerte, hogy a problémák „hatással lesznek a Q2 teljes termelési és szállítási mennyiségére”.

(A fejlécképen az első Tesla-szállítmány a sanghaji Gigafactoryból a termelés újraindítása után, április 25-én – fotó: Getty Images.)

(Forrás: Bloomberg, CNBC)

Ez is érdekelhet:

Most éppen a Tesla Model 3 számít Európa legnépszerűbb autójának

Nemcsak az elektromos autók közt, hanem az abszolút listán is első a Tesla.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Miért látjuk mostanában kevesebbszer a biztonsági autót az F1-ben?

Laurin és Klement ma ezzel utazna – Škoda Superb Combi L&K-teszt

Itt van a Tesla önvezető taxija

További cikkeink a témában