Mintha csak egy rajzfilmből gördült volna ki, olyan karikatúraszerű a formája ennek az autónak, és nem véletlenül. Az eltúlzott arányai is utalnak arra, hogy egy 27 literes Rolls-Royce repülőgépmotor hajtja ezt a bestiát.
A repülés rajongóinak körében nagy népszerűségnek örvend a Supermarine Spitfire, ami jelentősen hozzájárult a britek légi fölényéhez a második világháborúban. A vadászgépet a Rolls-Royce Merlin motorja hajtotta, a 27 literes V12-es pedig a változattól függően 1000-1500 lóerő közötti teljesítményre volt képes.
John Dodd alkotása az egyszerűen csak The Beast névre keresztelt autócsoda, amit egy vadászgép motorjával szereltek fel.
Még a tekintélyes hosszúságú motortérben sem fértek el a kompresszorok, ezért meg kellett elégednie 750-950 lóerővel, de ez is bőségesen elegendőnek bizonyult a hat méter hosszú autóhoz.
A shooting brake stílusú, üvegszálas anyagból készült karosszériával a Beast két és fél tonnát nyom, és a repülőgépmotor ezt egészen 300 km/óráig tudja gyorsítani, legalábbis néhai alkotója szerint.
Persze ezt a V12-est eredetileg arra tervezték, hogy 600 km/órával repítse a vadászgépet, de be kell látni, hogy ezzel az autóval aligha lenne lehetséges.
Az 1972-ben elkészült autó eredetileg egy Rolls-Royce klasszicista hűtőmaszkját és a Spirit of Ecstasy szobrocskáját viselte, de a Rolls-Royce beperelte érte a férfit, úgyhogy be kellett érnie egy szerényebb hűtőráccsal, ami a monogramját viseli.
Az alkotója a haláláig bütykölte és naponta használta is a kocsit, ami a különcségének tökéletes lenyomata.
Azt mondják, hogy amikor beindítják a motorját, a föld is megremeg, és a Beast tényleg olyan hangos, mint ahogyan egy háborús korszak motorjától elvárható. John Dodd tavaly kilencvenéves korában elhunyt, a Beast számára pedig aukción keresnek új tulajdonost, aki életben tartja az autótörténelemnek ezt a csodabogarát.
Ez is érdekelhet: