Egyszerre két modellcsalád jövőjét vetíti előre az a prototípus, amit hivatalosan még be sem mutatott a Volkswagen, csak egy sátorban lőtt néhány kép és egy pár részlet az, amit tudunk róla, és amit neked is elmondunk.

Nem így szokták bemutatni legújabb típusaikat az autógyártók, a Gen.E névre keresztelt Volkswagen-prototípusról ugyanis csak néhány kép került ki, és azokat is egy esemény alatt, egy sátorban készítették. De nem az autószalonok reflektorai alá szánt látványos koncepció ez, hanem olyan prototípus, amin a mérnökök tényleg a jövő autóját fejlesztik. A jövő Golfját, és az I.D. modellcsaládot is, hogy pontosak legyünk.

Mikor jön az új Golf?

Még csak nemrég ismertük meg a hetes Golf ráncfelvarrott kiadását, aminek még jó néhány éve van a piacon. Az új, nyolcadik generáció ezért csak az évtized végére, 2020-ra várható, de akkor rengeteg téren jelent majd előrelépést a most ismert elődjéhez képest. Például a nem túl nehéz jelenlegi Golfhoz képest további 70 kilogrammot faragnak le a tömegéből.

Hová fejlődhet még ez az autó?

Kiforrottnak mondják, de ez nem jelenti azt, hogy nincs lehetősége a továbblépésre. Például az új padlólemeznek köszönhetően nemcsak könnyebb, hanem tágasabb is lesz a Golf, a jobb helykihasználás azt eredményezi, hogy a csomagtér mérete 400 literesre növekszik. Az utastérből immár teljesen eltűnhetnek a hagyományos műszerek, a számlapokat kijelző vetíti majd.

Milyen kunsztokat tud majd az új Golf?

Az önvezető autózás terén továbblép majd a Golf, de a teljesítménye is nagyobb lesz. Az alapváltozatok mild hibrid rendszert kapnak, önindítóként működő elektromotorral, a tölthető hibrid Golf GTE még messzebb juthat egy feltöltéssel, és a sportmodellek is izmosodnak. A Golf GTI állítólag 250 lóerős, a Golf R pedig 350 lóerős lesz.

Tisztán elektromos nem is lesz belőle?

Dehogynem. Az új e-Golf hatótávolsága tovább fejlődhet, elérheti a 400 kilométert, ráadásul nemcsak otthon, hanem villámtöltővel is lehet majd tölteni, ami jelentősen felgyorsítja a töltését. A Volkswagen olyan megoldáson is dolgozik, ahol az automata parkoló mélygarázs nemcsak az autót süllyeszti el, de önállóan tölti is azt.

Itt éppen egy robotkar dugja be a töltő csatlakozóját

Vissza a képen lévő autóhoz, mi is ez?

A jövő elektromos Volkswagenjének egyik prototípusa, amelyen különféle megoldásokat tesztelhetnek a mérnökök. Jó, ha alaposan megnézed magadnak, mert a karcsú, áramvonalas formája már a következő Golf stílusát vetíti előre, bár a szárnyas ajtók megmaradnak tanulmánystádiumban. De a lámpák formája és az embléma alatt lévő töltő jó eséllyel így néz majd ki a gyártásban is.

Közben a Volkswagennél nagyban fejlesztik a tisztán elektromos modellcsaládot is az I.D. tanulmányok alapján, amiről nemrég egy gyári szakértőt faggattunk. Olvasd el itt, mit tudtunk meg tőle.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés