Szabadidő-autó után hagyományosabb formák felé fordult a török nemzeti autógyártó, a Togg, aminek autójából nemrég a magyar miniszterelnök is kapott egyet ajándékba. 600 kilométeres hatótávot ígér a T10 Fastback.
2019-ben mutatta be az első két autóját a Togg, amelynek furcsa nevére magyarázat, hogy a Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu, azaz a török autógyártó vállalat rövidítése. Az elmúlt évben indult a sorozatgyártása a T10X névre keresztelt elektromos szabadidő-autónak, amiből Erdogan török elnök Orbán Viktornak is hozott egyet ajándékba.
Most pedig máris itt a Togg második modelljének prototípusa, nagyon hasonló formában, mint ahogyan hamarosan gyártásba kerül.
A T10F nevének utolsó betűje a fastback formára utal, a 4,83 méter hosszú újdonság egy középkategóriás elektromos limuzin, ami harminc centivel hosszabb, és tízzel rövidebb, mint a terepjárós formájú T10X.
Még a tengelytávja is hosszabb kilenc centivel, a 2,89 méteres érték pedig tágas utasteret sejtet. Az üvegtetős belső terét, mint az manapság megszokott, a képernyők uralják, a 12,3 colos műszeregység mellé 29 colos szélesvásznú érintőkijelző került az infotainment számára.
Úgy tűnik, hogy a Togg érti az idők szavát, ezért szelfikamera is van az autóban.
Három változatban
A Standard Range hátsó kerekeit 218 lóerős elektromotor hajtja, ezzel 7,2 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 175 km/óra, az 52,4 kilowattórás akkuval pedig 350 kilométer a hatótávja. A Long Range akkuja jóval nagyobb, 88,5 kilowattórás, ami 600 kilométeres hatótávot enged.
A csúcsmodell is nagy akkumulátoros, és az első kerekeihez is került elektromotor, ezzel 435 lóerőre képes,
és 4,6 másodperc is elég hozzá, hogy nulláról százra gyorsuljon, a hatótávja pedig megvan 530 kilométer. A Togg szerint mind a három változatot 180 kilowattal lehet tölteni, és önvezető asszisztenst is fejlesztettek hozzá.
A tervek szerint a Togg első modelljének forgalmazása idén indulna több európai országban, és 2025-ben a T10F is megjelenne ezeken a piacokon. Az árára kíváncsiak leszünk, mindenesetre a formáján nem fog múlni a sikere, a nem túl jellegzetes, de letisztultnak mondható dizájn ugyanis az olasz Pininfarina stúdióban készült.
Ez is érdekelhet: