A kínai sportautó ötlete nem jött be, ezért most a Porsche Taycan és a Tesla Model S ellenfelével próbálkozik az amerikai Mullen. 1000 lóerős, és két másodperc alatt gyorsul százra, amivel nagyot vállal a Five RS.
Az amerikaiaknak nem ismeretlen a Mullen Automotive neve, amely eddig kínai haszonjárműveket importált az Egyesült Államokba. Nagy dobásnak szánták a Mullen GT-t, ami egy kínai sportautóra, a Qiantu K50-re épült, de a tervekkel ellentétben a mai napig nem tudták elindítani az amerikai forgalmazását. Most egy ígéretesebb autóval próbálkoznak újra.
Meglepetésre az idei CES-en bemutattak egy vadonatúj modellt, és a Five RS egyenesen az elektromos autók csúcskategóriáját vette célba. A 4,9 méter hosszú, meglehetősen sportos formájú ötajtós nem egy újabb szabadidő-terepjáró, viszont
olyan nagyágyúk riválisa kíván lenni, mint a Porsche Taycan és a Tesla Model S.
A Mullen Five RS paraméterei, legalábbis papíron, rendkívül ígéretesek.
Az elektromos rendszere 800 voltos, mint a Porschének, ami villámgyors töltést és nagy teljesítmény leadását teszi lehetővé. A két elektromotorja összesen 1000 lóerőre képes, amivel két másodperc alatt gyorsul százra, és akár 270 km/órával is száguldhat az autó.
A hatótávjáról nem esett szó, de a 100 kilowattórás akkumulátorral nem lehet olyan rossz.
A Mullen tervezői inkább a sportosságra tették a hangsúlyt, így a Five RS elöl 21, hátul 22 colos kerekeit Brembo rendszer fékezi, az Ultra-Performance Race-Track mód a hajtáson kívül a lengéscsillapításra és a kormányzásra is hatással van.
Nagyot vállalt ezzel az autóval a Mullen, és már 2025-ben sorozatban gyártaná a Five RS-t, abban az amerikai üzemben, ahol a megkapóan szögletes Bollinger terepjárók is készülnek, ugyanis az a márka is a cég birtokában van. Ha sikerül felülkerekedniük a céget övező botrányokon, és valóra válik a Five, akkor
a Fisker és a Lucid mellett a Mullen képében még egy amerikai kihívója lenne a Teslának.
Ez is érdekelhet: