A kínai elektromos autók már eddig is felvették a versenyt a világ többi gyártójának típusaival, a Nio új csúcsmodellje azonban egészen bámulatos paraméterekkel indul a fényűző luxusautók kategóriájában.
A Nio egyre ígéretesebb elektromos autókat mutat be, és a két éve megjelent, több mint öt méter hosszú szedán, az ET7 az ezer kilométeres hatótávjával még messze nem volt a csúcs. Most leleplezték a kínai márka eddigi legnagyobb, legfejlettebb modelljét, amivel a világ többi gyártójának is képesek újat mutatni.
A hatalmas ET9 érdekessége a 925 voltos elektromos rendszer, amivel túltesz a többek közt az Audi, a Kia és a Hyundai által is használt 800 voltos megoldáson. A Nio csúcsmodellje ezzel 600 kilowattos villámtöltésre is alkalmas lesz, amivel
mindössze öt perc alatt 250 kilométerrel növelhető a hatótáv. Persze ehhez megfelelő töltőre is szükség lesz.
Már ránézésre is óriási a Nio ET9, amelynek crossover stílusú, magas építésű karosszériája 5,34 méter hosszú,
több mint két méter széles, és 3,25 méteres tengelytávja is a nyújtott luxuslimuzinok közé emeli. A Nio ennek megfelelően nem spórolt a négyüléses belső tér berendezésével sem, ahol a jobb hátsó ülés kényelmes nyugággyá dönthető.
A luxusautók mintájára a Nio újdonságában is motorosan mozgatott árnyékolók takarják el a hátsó ablakokat, a hátul ülőket pedig 15,6 colos képernyők szórakoztatják, a fedélzeti rendszert 8 colos táblagépről lehet kezelni. Az ET9-ből nem maradt ki a hűtőszekrény sem, a kényelmet pedig elektronikusan vezérelt futómű biztosítja.
A termetes Nio első kerekeit 245 lóerős, a hátsókat 462 lóerős elektromotor mozgatja. A kombinált teljesítmény 707 lóerő, és bár azt nem árulták el, hogy a 120 kilowattórás akkumulátorral mekkora a hatótávja, de ez ilyen gyors töltés mellett aligha lesz lényeges a vevőknek, akik 39 millió forintnak megfelelő összegért 2025-ben vehetik át az első példányokat.
Ez is érdekelhet: