Mobiltelefonok és más okoseszközök juthatnak eszedbe a Xiaomi nevéről, de a kínai márka most beszáll az elektromos autók közé, és rögtön a csúcskategóriával kezdik a hódítást: egyenesen a Porsche Taycannak és a Tesla Model S-nek állítanak ellenfelet.

Régóta lehet hallani, hogy az Apple saját autót fejleszt, de ebből eddig semmi nem vált valóra. Más elektronikai gyártók ennél előrébb járnak, hiszen időközben a Sony már bemutatott egy ígéretes prototípust, és a Hondával együtt száll be az autógyártásba, a Huawei pedig a szintén kínai Seres autóját vette a nevére, és árulja a saját bemutatótermében.

Most a mobiltelefonokról és más okoseszközökről ismert Xiaomi is előállt a saját elektromos autójával.

Az SU7-ről már egy hónapja megmutatták az első képeket, most pedig további részleteket is elárultak az újdonságról, és a paramétereken látszik, hogy a Xiaomi nem a kínálat alján indul hódítani, hanem egyenesen az elektromos autók csúcskategóriáját veszi célba.

Az öt méter hosszú Xiaomi SU7-nek a méretei és a dizájnja is egyértelműen mutatják, hogy a Porsche Taycant és a Tesla Model S-t vették célkeresztbe.

Az áramvonalas karosszéria fekete betétes fényszórója ugyan a kelleténél egy kicsit jobban emlékeztet minket a McLarenekre, de összességében jó arányú, dögös formájú lett a Xiaomi elektromos autója.

Láthatóan nagyon ügyeltek a dizájnra, ehhez pedig gyakorlott formatervezőket kértek fel.

A Xiaomi vezető dizájnere Li Tianyuan, aki a BMW-től érkezett, ott többek közt az iX és a 7-es sorozaton dolgozott, míg az SU7 karosszériáját James Qui tervezte, aki ezelőtt a Mercedes-Benznél a szuperáramvonalas Vision EQXX prototípus formáját alkotta. Az Aqua Blue, Mineral Gray és Verdant Green fényezések árnyalatát is nagyon eltalálták.

A legjobb riválisokhoz hasonlóan 800 voltos az autó elektromos rendszere, az első kereket 300 lóerős, a hátsókat 375 lóerős elektromotor forgatja, az SU7 ezzel 2,78 másodperc alatt képes nulláról százra gyorsulni, és a végsebessége csak 265 km/óránál korlátozott. 101 kilowattórás akkumulátora a kínai megengedőbb mérés szerint 800 kilométeres hatótávra jó.

A csúcsmodellen kívül egy olcsóbb alapváltozatot is kínál majd a Xiaomi, ahol a hátsó kerekeket hajtja a 300 lóerős elektromotor, és már ennek is elég hat másodperc, hogy százra gyorsuljon. A végsebessége 210 km/óra, míg a 400 voltos rendszerben az akkumulátor kapacitása is kisebb, 73,6 kilowattóra, amivel 668 kilométeres hatótávot ígérnek.

Nagy teljesítményéhez adaptív futómű és aktív aerodinamika társul, kiemelhető hátsó szárnnyal,

és mivel elektronikai cégről van szó, a legfejlettebb vezetéstámogató rendszerek kerülnek az autóba, a szélvédő tetején lévő lidarral és oldalsó kamerákkal. A belső térben a 16,1 colos érintőképernyőn a Xiaomi telefonjairól ismert operációs rendszert találjuk.

A hátsó utasokat is két képernyő szórakoztatja, ezek tulajdonképpen Xiaomi Mi Pad táblagépek.

517 literes csomagtartója elég nagynak mondható, és a háromméteres tengelytávval az utastér térkínálata is bőségesnek ígérkezik, az SU7-nek pedig az orrában is van egy 105 literes raktér, amire büszkék, hogy nagyobb a Model S és a Taycan 89 és 84 literes adatánál.

Nem a semmiből alkotta meg ezt az ígéretes elektromos autót a Xiaomi, a fejlesztésben ugyanis a Beijing Automotive volt a partnere, amely a Mercedes autóit is gyártja Kínában. A decemberi bemutatóval együtt már elindult az SU7 gyártása, és nem lennénk meglepve, ha hamarosan Európában is megvetné vele a lábát a Xiaomi.

Ez is érdekelhet:

Európa felé tartanak ezek a furcsa formájú kínai autók

Nem olcsók, prémiumautónak szánják a HiPhi szupererős modelljeit.

Kínai elektromos autót hoz Európába a Stellantis

Újabb márkát vesz fel a kínálatába a többek közt a Fiatot, Opelt és Peugeot-t is tömörítő Stellantis.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés