A Stellantis autóipari óriásnak már most is több mint egy tucat autómárkája van, közte a Fiattal, Opellel és Peugeot-val, és jövőre egy újabbat vesznek fel a kínálatukba: a kínai Leapmotor elektromos autóit árulják majd Európában.

Újabb módját választotta Európa meghódításának egy kínai autógyártó. A 2015-ben alapított Leapmotor nem saját maga fog hozzá az európai kereskedőhálózat kialakításához, hanem az olasz, francia és német márkákat tömörítő Stellantis veszi majd fel a kínálatába. Így azért várhatóan sokkal könnyebb dolguk lesz majd.

A Stellantis égisze alá jelenleg többek közt olyan márkák tartoznak, mint az Alfa Romeo, a Fiat, a Lancia és a Maserati, vagy a Citroën, a DS és a Peugeot, illetve a Chrysler, a Jeep és a Dodge.

A kínai Leapmotor nem kerül az óriáskonszern birtokába, de az európai forgalmazást intéző vegyesvállalat 51 százaléka a Stellantisé lesz, a maradék a kínaiaké.
A Leapmotor első autója. Oké, valahol el kell kezdeni...

A Leapmotor első modellje egy furcsa sportkupé, a négy méternél alig hosszabb S01 volt, amit 170 lóerős elektromotorral szereltek, és még a megengedőbb szabvány szerint is csak 310 kilométer volt a hatótávja. A legkisebb városi autók közé érkezett a Leapmotor második autója, a 3,62 méter hosszú, 75 lóerős T03, ami már 400 kilométeres hatótávot tudott.

A Smart Forfourra emlékeztet a Leapmotor második autója, a T03
Európában nagyobb érdeklődésre számíthat a Leapmotor szabadidő-autója, a 4,75 méter hosszú C11,

aminek elektromos változata összkerékhajtású, 540 lóerős, a 90 kilowattórás akkumulátorával 550 kilométer a hatótávja, az arcfelismerős fedélzeti rendszeren és a légtisztító berendezésen kívül pedig akár 3-as szintű önvezetésre is képes asszisztenst kapott.

Kínában hagyományos szedánt is kínál a Leapmotor, az 5,05 méteres C01-et, amely 0,226-os Cw-értékkel rendelkezik.

272 lóerős hátsó- és 540 lóerős összkerékhajtású változatban gyártják, amivel 3,7 másodperc alatt gyorsul százra, a 90 kilowattórás akkumulátorral a hatótávja 717 kilométer, igaz, a megengedőbb kínai szabvány szerint.

Még nem tudni, hogy ezek közül melyik modelleket hozza el a Stellantis az európai piacra, de az biztos, hogy a Leapmotor olyan márkák riválisa lehet a kontinensen, mint a BYD és a Nio. Nem ez lesz a Stellantis egyetlen megfizethető áron kínált elektromos autója, hiszen erre a célra készült a nemrég bemutatott Citroën ë-C3 is.

Ez is érdekelhet:

Villanyautót akarsz és nem baj, ha kínai? Akkor a mostantól itthon is kapható BYD-ket mindenképpen nézd meg!

Már itthon is kaphatók a BYD-k, vezettünk is belőlük hármat. És nahát! Ezek a kínai kocsik érdekesek, jók, és nagyon könnyű beléjük szeretni!

Újabb kínai autómárka érkezik a magyar piacra

Az egyik legismertebb kínai gyártó is megveti a lábát az európai piacon.

Formás elektromos kombit hoz Európába a Nio

Ha elektromos autóból kombit szeretnél, erre érdemes lenne várni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés