A Stellantis autóipari óriásnak már most is több mint egy tucat autómárkája van, közte a Fiattal, Opellel és Peugeot-val, és jövőre egy újabbat vesznek fel a kínálatukba: a kínai Leapmotor elektromos autóit árulják majd Európában.

Újabb módját választotta Európa meghódításának egy kínai autógyártó. A 2015-ben alapított Leapmotor nem saját maga fog hozzá az európai kereskedőhálózat kialakításához, hanem az olasz, francia és német márkákat tömörítő Stellantis veszi majd fel a kínálatába. Így azért várhatóan sokkal könnyebb dolguk lesz majd.

A Stellantis égisze alá jelenleg többek közt olyan márkák tartoznak, mint az Alfa Romeo, a Fiat, a Lancia és a Maserati, vagy a Citroën, a DS és a Peugeot, illetve a Chrysler, a Jeep és a Dodge.

A kínai Leapmotor nem kerül az óriáskonszern birtokába, de az európai forgalmazást intéző vegyesvállalat 51 százaléka a Stellantisé lesz, a maradék a kínaiaké.
A Leapmotor első autója. Oké, valahol el kell kezdeni...

A Leapmotor első modellje egy furcsa sportkupé, a négy méternél alig hosszabb S01 volt, amit 170 lóerős elektromotorral szereltek, és még a megengedőbb szabvány szerint is csak 310 kilométer volt a hatótávja. A legkisebb városi autók közé érkezett a Leapmotor második autója, a 3,62 méter hosszú, 75 lóerős T03, ami már 400 kilométeres hatótávot tudott.

A Smart Forfourra emlékeztet a Leapmotor második autója, a T03
Európában nagyobb érdeklődésre számíthat a Leapmotor szabadidő-autója, a 4,75 méter hosszú C11,

aminek elektromos változata összkerékhajtású, 540 lóerős, a 90 kilowattórás akkumulátorával 550 kilométer a hatótávja, az arcfelismerős fedélzeti rendszeren és a légtisztító berendezésen kívül pedig akár 3-as szintű önvezetésre is képes asszisztenst kapott.

Kínában hagyományos szedánt is kínál a Leapmotor, az 5,05 méteres C01-et, amely 0,226-os Cw-értékkel rendelkezik.

272 lóerős hátsó- és 540 lóerős összkerékhajtású változatban gyártják, amivel 3,7 másodperc alatt gyorsul százra, a 90 kilowattórás akkumulátorral a hatótávja 717 kilométer, igaz, a megengedőbb kínai szabvány szerint.

Még nem tudni, hogy ezek közül melyik modelleket hozza el a Stellantis az európai piacra, de az biztos, hogy a Leapmotor olyan márkák riválisa lehet a kontinensen, mint a BYD és a Nio. Nem ez lesz a Stellantis egyetlen megfizethető áron kínált elektromos autója, hiszen erre a célra készült a nemrég bemutatott Citroën ë-C3 is.

Ez is érdekelhet:

Villanyautót akarsz és nem baj, ha kínai? Akkor a mostantól itthon is kapható BYD-ket mindenképpen nézd meg!

Már itthon is kaphatók a BYD-k, vezettünk is belőlük hármat. És nahát! Ezek a kínai kocsik érdekesek, jók, és nagyon könnyű beléjük szeretni!

Újabb kínai autómárka érkezik a magyar piacra

Az egyik legismertebb kínai gyártó is megveti a lábát az európai piacon.

Formás elektromos kombit hoz Európába a Nio

Ha elektromos autóból kombit szeretnél, erre érdemes lenne várni.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés