A neve furcsa, de ezt leszámítva nem sok kivetnivalót lehet találni a törökök nemzeti elektromos autójában, a paraméterei legalábbis ígéretesek. A Togg nemcsak hazájában, de Európa felénk eső részén is kapható lesz 2024-től.
A török elnök még 2017-ben jelentette be a nemzeti autóprojektet, majd 2019-ben leplezték le a Togg névre keresztelt márka első prototípusait. Az eltelt idő alatt a sorozatgyártásra készítették fel az első modellt, és most az első képei mellé elárulták, mire képes a T10X névre keresztelt elektromos szabadidő-autójuk.
A T10X nemcsak a méretével, de a paramétereivel is olyan elektromos crossoverek riválisa lenne, mint a Škoda Enyaq iV és a Volkswagen ID.4. Az alapmodelljében a hátsó kerekeket egy 218 lóerős elektromotor hajtja, az 52,4 kilowattórás akkumulátorral
mindössze 314 kilométer a hatótávja az Európában is elfogadott WLTP mérés szerint.
Nem sok, mondhatnád, de a Standard Range mellett kapható lesz Long Range változatban is,
88,5 kilowattórás akkumulátorral, amivel már 523 kilométer a hatótávja. Az akkut tölteni váltóáramon 22 kilowattal, egyenáramon 180 kilowattal lehet, később pedig kétmotoros, összkerékhajtású, több mint 400 lóerős változatot is gyártásba adnának.
A Togg formája egyáltalán nem megosztó, a dizájn a Pininfarina stúdióban készült,
míg a naprakész belső tér képernyőkkel van tele. A műszereket 12,3 colos képernyő mutatja, mellé pedig egy 29 colos szélesvásznú érintőkijelző került, amit akár az utas is kezelhet. Még a klímát is egy külön érintőképernyőről lehet vezérelni.
A törökök bíznak benne, hogy az Euro NCAP-nál ötcsillagos lesz a T10X töréstesztje. A forgalmazása nemsokára indul Törökországban, az ára 950 ezer török líráról indul, ami 19 millió forintnak felel meg – nem kevés. 2024-ben Európa nyugati felén is árulnák az autót, később pedig egy elektromos szedánt és egy kupéformájú modellt is gyártásba adnának.
Ez is érdekelhet: