A legősibb Corollákat is beleszámolva ez a világ legnagyobb példányszámban eladott autótípusa. Ez pedig ennek a típusnak a legértelmesebb változata, nyugodt vezetőknek.

Mi lenne velünk egy racionális világban? Végtelen hosszúságban lehetne fejtegetni a választ erre a nem túl racionális kérdésre, bizonyos, hogy gazdasági, politikai és úgy általában bármilyen értelemben más lenne minden – beleértve az utcaképet is. Terepjárókat ugyanis városban csak akkor látnánk, amikor például egy erdésznek épp ott van dolga, szabadidő-autók gyakorlatilag nem léteznének, emelt kombiból viszont sokkal több közlekedne.

Ez a kategória ugyanis a crossovereknél is racionálisabb: a kombik praktikumát toldja meg annyi terepjáróképességgel, amennyire a felhasználóinak szüksége van. Ez nagyjából pár centivel magasabb építést jelent, hogy az olyan brutális akadályokon is átjusson vele a kocsi, mint a kátyúk, hiányzó díszburkolatdarabok, útpadkák és fekvőrendőrök – mintha külön a magyar utakra készítettek volna egy speciális változatot. Jellemzőek még a műanyag védőburkolatok, amelyek persze védik a fényezést a karcoktól, de fő funkciójuk, hogy a tulajdonos úgy érezhesse, tényleg terepjárója van. Összkerékmeghajtás? Ugyan már!

A Toyota Corolla Touring Sports Trek is ilyen. A Touring Sports ugye toyotás szóhasználatban a kombit jelenti, a Trek pedig egy bringagyártó, az Egyesült Államok legnagyobbja, tehát a név olyan, mint a BMW 5 Touring Neuzer vagy a Porsche Panamera 4 Sport Turismo Csepel volna. A BMW és a Porsche egyelőre nem élt a lehetőséggel, a Toyota viszont partnerségre lépett a Trekkel, ilyen emelt Corolla kombi kísérőautók lesznek majd a márka versenyzőinek segítségére több nemzetközi futamon.

Az egyébként is kellemes formájú kocsinak kifejezetten jót tesznek a trekes kiegészítések. A műanyagozás inkább jelzésértékű, de optikailag nyújtja a 4,65 méter hosszú karosszériát, sem a fekete, sem az ezüst részleteket nem vitték túlzásba, és bár nagyobb kerekek is elfértek volna az autó alatt, maradtak a józanabb, 17-es méretnél, egy mutatós fekete-mart alumínium felninél és a nem túl peres gumiknál.

Corollás a beltér, legjellemzőbb eleme a nem felejtettünk el valami? basszus, a monitor! hatású érintőképernyő, szerencsére a klímavezérlés alatta kapott helyet külön gombokkal, áttekinthető és könnyen vezérelhető minden fedélzeti rendszer. Trek-specifikus viszont a rettenetes japán fautánzatokhoz képest egészen új szintet képviselő famintás dekor, és a szintén ízléses szürke-barna textilhuzat. Más Corollákban is jól mutatnának, de a Trekhez különösen illenek.

Az ötajtós Corolla hátsó üléssora és csomagtartója is szűkös, a nagyobb tengelytávú kombiban viszont a hátsó utasok láb- és fejtere is nagyobb, már kifejlett felnőtteknek is elegendő, a csomagtér pedig alaphelyzetben is majdnem hatszáz literes, bővíthető, szóval a Trek tudja, amit egy klasszikus kombitól elvárunk. A málházáshoz tökéletesen illik a teljesítmény, a szállítmány épsége szempontjából kerülendő hirtelen mozgásokat legfeljebb ügyetlen kanyarodással vagy hirtelen fékezéssel lehet előidézni, gyorsítással semmiképp.

Az 1,8 literes, négyhengeres, 98 lóerős benzines és a villanymotor összteljesítménye 122 lóerő, ezzel a közel 1,4 tonnás autó bő 11 másodperc alatt ér 100 km/h-ig, és mondhatnánk, hogy ez nem érződik olyan soknak, csak nem lenne igaz. Ugyanez a hajtáslánc kapható a kifejezetten sportosnak látszó GR Sport felszereltségi szinthez is, na, az ciki lehet, a Trekben viszont egy praktikus, kombi hibrid, amelytől nem kiemelkedő dinamikát kell elvárni, hanem kifinomult működést, alacsony fogyasztást és károsanyag-kibocsátást. Érezhetően erre optimalizálták a mérnökök is, mert hirtelen gyorsításnál, pontosabban arra törekedésnél csak hangja van, lelkesedése nem annyira. Cserébe az ötliteres fogyasztás elérhető, nem csak katalógusadat, aki pedig hat liternél jelentősen többet el tud vele égetni száz kilométer alatt, az egy szélerőművel is megoldaná, hogy szénkályhába fújtasson vele.

A születési nevén Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid Trek akciós alapára 9,43 millió forint, ebben minden benne van, ami a Comfort felszereltségi szinthez jár, plusz még a trekes specialitások, a bi-LED fényszórók mosóval, fűthető ülések és sok egyéb. Aki extrázná még, az a 184 lóerős, szintén hibrid hajtásláncra költsön (akciós ár: 10,09 millió forint), akkor nem csak nyugodt haladáskor érzi majd jól magát a mutatós, tágas, kényelmes, praktikus, takarékos, magyar utakra ideális Corolla Trekjével.

Ez is érdekelhet:

Van-e annyira sportos a hibrid csúcs-Corolla, mint ahogy kinéz? – GR Sport-teszt

Komolyan sportos kívülről, az erősebb változata tényleg nem gyenge. Ugyanakkor az ígéretes GR Sport név csak egy felszereltségi szint, a hibrid Toyoták lényege pedig nem az élvezetes csapatás szokott lenni. Szóval?

(Fotó: Tóth István)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában