Legendás festéssel, ütős turbómotorral és összkerékhajtással tökéletes Celica GT-Four-ra rímelő versenyautót csinált a Toyota a GR86-osból.

Fehér karosszériáján piros és zöld csíkok futnak végig, a kerékjáratokban fehérre fényezett Speedline felnik vannak, a felcsapódó köveket pedig piros sárfogó gumik tompítják. Az elején szúrófények sorakoznak a csomagtérajtón pedig hatalmas hátsó szárny. Ezzel éppen úgy néz ki a Toyota GR86 Rally Legend Concept, ahogyan a kilencvenes években a Celica GT-Four.

Néha meglehetősen szabadon értelmezték a szabályokat, és főleg ezzel együtt lett igazi legenda a Celica raliautó.

1989 szeptemberében mutatták be Japánban a Toyota Celica GT-Four-t, amire leginkább a versenyautó homologizációjához volt szükség. Az alapvetően keresztmotoros és elsőkerék-hajtású Celica legsúlyosabb változatába a 2,0 literes, négyhengeres benzinmotor turbós változata került 225 lóerővel és 304 Nm nyomatékkal, viszkokuplungos központi differenciálművel és Torsen önzáró differenciálművel a hátsó tengelyen.

Sorra nyerték a futamokat az összkerekes és turbómotoros kupéval, majd jött a következő generáció és egyben a lebukás is a trükkös turbószűkítővel. A változó szabályok miatt a Toyota elvesztette volna az előnyét, ezért a mérnökök egy olyan végtelenül szép megoldást találtak ki, amivel a turbószűkítő picit elmozdul, így több levegőt szippanthat a feltöltő. Még az FIA szakemberei is el voltak ájulva attól, hogy mennyire mesterien kivitelezett csalás volt ez, melyet aztán eltiltással díjaztak.

Négyhengeres szívó bokszermotor és hátsókerék-hajtás helyett a Toyota GR Yaris hajtáslánca került a GR86-osba.

Unalmas hibridek mellett fergetegesen érdekes és emlékezetes sportautók is vannak a Toyotánál. A GR86-os technikája alapvetően a Subarutól származik, a GR Supra fejlesztését pedig a BMW-nek adták ki, viszont a GR Yaris és a GR Corolla házon belül készült, méghozzá azzal a céllal, hogy a kisebbikkel versenyezni fognak. Éppen ezért nem szabad lenézni az 1,6 literes, háromhengeres turbómotort sem, amit az összkerékhajtással együtt emeltek át a GR86-osba.

Mivel a 2,4 literes bokszermotor jóval laposabb és hosszában áll a GR86-os motorterében, a háromhengeres turbómotor pedig magas és keresztben van, ezért új segédvázat készítettek az autóhoz. Egyelőre még nem emlegetik olyan vallásos áhitattal a G16E-GTS-t, mint a 2JZ-t, pedig simán lehetne. Ez a háromhengeres motor annyira túltervezett, hogy minden különösebb hardveres beavatkozás nélkül hergelték 300 lóerősre és 370 Nm csúcsnyomatékúra a tanulmányautóhoz.

Nem végeztek félmunkát a Toyotánál, kagylóülések és bukócső is került a GR86 Rally Legendbe.

Rendesen kipakolták az egész utasteret a Gazoo Racingnél, a szőnyegek helyén csak a pőre fehér fém virít, a kényelmes ülések helyett pedig két Sparco kagylóülés van az autóban, a kabinban légzsákok helyett hatpontos biztonsági övek és bukócső felel a biztonságért. Középjelzős sportkormány van benne és a vezető kezéhez közelebb eső váltókar, hogy villámgyorsan lehessen pattogtatni a fokozatokat a szekvenciális váltóval.

Varázslatos, hogy ennek a tanulmányautónak minden eleme ott volt a Toyota és a Gazoo Racing polcán. Egyszerűnek tűnik a recept, hiszen a GR86-os karosszériájába a GR Yaris motorja és a GR Corolla összkerékhajtása került. Ezeket azonban számos egyedileg tervezett és legyártott alkatrésszel tették bele egy olyan autóba, amiért nagyon sokan állnának sorba. Az Celica GT-Fourt idéző koncepció azonban csak a SEMA Show-ra készült.

Ez is érdekelhet:

Stílusos sportkupé a Toyota GR86 Hakone Edition

Élesebb gázreakcióval, áthangolt futóművel és stílusos limitált szériával tökéletes élményautó a Toyota GR86 Hakone Edition.

Fantasztikusan néz ki a retró versenyautónak öltözött Nissan 400Z

1971-ben a Nissan nyerte meg az afrikai Safari Rallyt, erre emlékeznek a 400Z-vel.

A GR Yaris visszatért, és erősebb, izgalmasabb, mint valaha

A Toyota izmos kisautója eddig is fantasztikus volt, mostantól még jobbnak ígérkezik.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés