Sokat vártunk rá, de megérte. A Toyota végre bemutatta a Supra legújabb generációját, és a turbós hathengeres motorral szerelt sportautóban minden megvan, amit egy ilyen élménygéptől elvárhatunk.
A legenda visszatér – ezzel vezeti fel a Toyota a Supra új generációját, amit minden lehetséges módon megmutattak már anélkül, hogy valóban leleplezték volna. Most azonban nem kell tovább várnod, a detroiti autószalon előestéjén tényleg lerántották róla a leplet, nincs több sejtelmes előzetes, ez már a Grazban gyártásba kerülő, végleges változat.
A neve hivatalosan Toyota GR Supra, ahol a GR a Gazoo Racing rövidítése, ideje megtanulni, hogy ez a japán márka gyári sportrészlege.
A tanulmányautó óta azt is volt időnk megszokni, hogy az új Supra rendhagyó formájú, de minden szögből izomtól duzzadó valódi sportgép lesz.
A tervezője szerint az orra és a háta a Supra legutolsó, negyedik generációját idézi, míg az alakja inkább a Toyota legendás sportautójára, a 2000GT-re emlékeztet. Biztos, hogy minél többet nézegeted, annál jobban fog tetszeni.
Az arányai eltérnek attól, amit eddig a Toyotától láttunk, hiszen az új Supra tengelytávja rövidebb, mint a GT86-é, a nyomtávja szélesebb, az alacsony súlyponthoz pedig tökéletes fele-fele súlyelosztás társul az első és hátsó kerekeken.
A mérnökök külön kiemelték, hogy a karosszéria merevsége nagyobb, mint a szuperautók közé sorolt Lexus LFA esetében.
A motorja háromliteres, soros hathengeres, kettős megfúvású turbós erőforrás, ezúttal a BMW-től származik,
ám a legjobb recept szerint, hosszában építették be, és a hátsó kerekeket hajtja. A teljesítménye 340 lóerő, a legnagyobb nyomatéka 500 Nm, ami 1600 és 4500 közti fordulatszámon vethető be. Csak automata váltóval készül, ami nyolc fokozat közül válogat.
Sokat dolgoztak a Toyota mérnökei a német alapokon, hogy jellegzetesen japán legyen az új Supra.
A vezető Normal és Sport mód közül választhat, az utóbbi a futóművet és a hangot is változtatja, nem hiányzik a hátsó önzáró differenciálzár, az ESP-nek pedig Track módja is van, amikor engedi megcsúszni a hátulját. A rajtautomatával 4,3 másodperc alatt gyorsul százra, a kerekei 19 colosak, hátul szélesebb abroncsokkal, a fékeket a Brembo szállítja.
A belső tér megmutatja, hogyan lehet BMW-alkatrészekből Toyota-utasteret készíteni. Egész jól.
Gazdag lesz az új Supra felszereltsége, az Active névre keresztelt alapmodellben széria a LED-es fényszóró, az adaptív tempomat, az elektromos állítású és Alcantara borítású sportülés, a navigációs rendszer 8,8 colos képernyővel, tolatókamerával és tíz hangszórós hifivel. A Premium ezen felül bőrkárpitot, head-up displayt, vezeték nélküli telefontöltőt és 12 hangszórós JBL hifit ad.
Lesz egy limitált szériás kiadás is,
amit az új Supra típusszáma után A90-nek neveznek, de erre kár is vágynod, mert már elkelt mind a 900 példány, amit az európai piacra szánnak. Mindenesetre, ha matt szürkében látod a Suprát, akkor az A90 kiadást látod, mert ez a festés csak ehhez érhető el, egyébként fekete kerékkel és piros bőrkárpittal látják el.