Fénykorukat élték a japán sportautók a kilencvenes években, de ezek közül is kiemelkedik a Toyota Supra, mely egekig hergelhető hathengeres turbómotorjával és a filmes szereplésekkel rengeteg rajongót szerzett magának. Ezek között pedig bőven vannak olyanok, akik tömött pénztárcával a zsebükben rohannak majd a kevesebb mint 55 ezer kilométert futott Supra Turbóért.

Rengeteg emlékezetes sportautó készült Japánban a kilencvenes években, egytől egyig olyanok, amik nem véletlenül kerültek poszterre és vágyakoznak rá sokan évtizedek után is. Könnyű megkívánni a Nissan 300ZX-et, a Mitsubishi 3000GT-t vagy a Mazda RX-7-est is, de akkora rajongótábor egyik körül sincs, mint a Toyota Supra körül. Nincs rajta hátsó szárny és kivehető a tetőpanelje, de ettől még fantasztikus ez fekete fényezésű, hívogatóan bézs belsős Supra Turbo Aerotop.

Akkor szabadult el igazán a pokol, amikor a Toyota Supra felbukkant a Halálos iramban filmekben.

Sosem volt igazán újdonság, hogy a Toyota Suprában is használt 2JZ-GTE kódú sorhatos motor nemcsak a gyárilag megadott teljesítményen tesz túl, hanem bátran lehet egészen hihetetlen teljesítményig tuningolni. A bukólámpás és élesebb vonalú előd után az A80-as Supra egy gömbölydedebb és minden tekintetben modernebb autó lett, ezzel együtt pedig nehezebb is. A súlygyarapodást olyan megoldásokkal enyhítették, mint az alumíniumból készült gépháztető, lengőkarok vagy a magnézium ötvözet kormánykerék és a műanyag üzemanyagtank.

Szívómotorral és automata váltóval is készültek Toyota Suprák, de nyilván mindenki a turbómotorosat látná szívesen a garázsában. Ebben az autóban is az erősebbik 3,0 literes, sorhatos van 320 lóerővel és 427 Nm nyomatékkal. Ezzel az 1,6 tonnát alulról karcoló autó 4,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 285 km/óra a végsebessége. Több mint három évtized alatt kevesebb mint 55 ezer kilométernyi mérföldet tekertek bele, tehát az autó szinte új.

Elegáns összeállítás a fekete fényezés és a bézs bőrkárpitos utastér, melyben nem sokat ültek 1993 óta, így tökéletes állapotban van. Mivel ez egy korai autó, ezért ott virít a Premier Edition plakettje. Elektromos ablakai vannak és elektromosan állítható a vezetőülése, a rádiója pedig CD-ről és kazettáról is játszik, van benne sebességtartó automatika és automata klíma. A nagy hátsó szárny nélkül is harmonikus a Supra formája, a kivehető tetőpanel pedig élvezhetővé teszi a napsütéses autózást.

Átesett egy olajcserén, új a hűtőfolyadék és a vezérlés is, valamint gyertyákat és üzemanyagszűrőt cseréltek benne. Eredeti dokumentációjával és korabeli katalógusával együtt, egy alapos szerviz után bizonyára remek élményautó a Toyota Supra Turbo, de sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy az alacsony futásteljesítményű sportautó egy rajongó kollekciójában áll majd szoborként.

Ez is érdekelhet:

A Toyota meghallgatta a rajongókat, kézi váltóval is adja a Suprát

Ha sosem tudtál megbarátkozni az automata váltóval.

A kedvenc Toyota Supránk eredetileg egészen másképp nézett volna ki

Sosem látott terveket vett elő a Toyota a negyedik generációs Supra prototípusáról.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés