Ha azt hitted, hogy kihalnak a sportautók, akkor örülhetsz annak a hírnek, hogy a Toyota a Suzukival és a Daihatsuval együtt kétüléses roadstert épít, pörgős középmotorral és lehetetlenül kicsi tömeggel.
Sportautóból egyre kevesebbet találsz az újautó-piacon, de ez nem jelenti azt, hogy végleg feladták volna ezt a kategóriát a gyártók. A legutóbb arról hallottunk, hogy a Toyota a Suzukival és a Daihatsuval közösen fejleszt egy kompakt méretű, kétüléses, középmotoros sportkocsit, ami a Mazda MX-5 ellenfele lehetne.
A japán Best Car magazin szerint a 4,2 méter hosszú kétülésest egy mindössze ezer köbcentis, turbós háromhengeres benzinmotor hajtaná, 120 lóerővel és mild hibrid rendszerrel. Lehet, hogy kevésnek tűnik, de a japán roadster
csak egy tonnát nyom majd, ezért a hátsókerék-hajtásával és manuális váltójával mégis lehet belőle élményautó.
A három szövetséges autógyártó közös modellje tényleg csapatmunkában születik, hiszen a Toyota moduláris TNGA platformjára épülne, és a Suzuki korábbi Boosterjet alapjára épülne az erőforrása. A japán piacon pedig régóta van apró roadstere a Daihatsunak, a Copen, ennek a nagyobb testvére lenne a hajdani MR2-t idéző újdonság.
Nem ez az egyetlen sportautós terve a Toyotának, hiszen amikor 2021-ben több mint tizenöt elektromos autó tanulmányát leplezték le, akkor ezek közt ott volt a Sports EV, egy kompakt méretű, középmotoros arányú, de teljesen elektromos hajtású sportkocsi, aminek a gyártására a következő években szintén számíthatunk.
Ez is érdekelhet: