A Triumph nevéről a motorkerékpárok juthatnak eszedbe, pedig a márka a nyolcvanas évekig autókat is gyártott, nem is akármilyeneket. A brit roadsterek hagyományát élesztené fel a TR25 koncepció, amit BMW-technikára építve álmodtak meg.

Nagy múltra tekinthet vissza a Triumph, hiszen 1885-ben alapították, eleinte kerékpárok forgalmazásával foglalkoztak, majd a motorkerékpárjairól és sportos autóiról vált ismertté a márka. A hatvanas években a Jaguarhoz és a Roverhez hasonlóan a British Leyland birtokába került, ami idővel éppen a hanyatlását is okozta.

A Triumph egykor stílusos sportautókat gyártott, az utolsó közülük a hetvenes években bemutatott, ék alakú TR7 volt, aminek 1981-ben fejeződött be a gyártása. Acclaim néven a Honda Civic átemblémázott változatát kínálták még 1984-ig, ekkor hagyott fel végleg a személyautókkal a Triumph, majd az Austin és a Morris is a sorsára jutott.

Az áramvonalas formájú TR2 Jabbeke sebességrekordot döntött
Az ék alakú TR7 volt az utolsó nagy sorozatban gyártott Triumph
A Triumph utolsó személyautója egy átemblémázott Honda volt
1994-ben, amikor a BMW megvásárolta a Rovert, akkor a Triumph autómárka jogai is hozzá kerültek,

de azóta nem élesztették fel a márkát. Most az autódizájnnal foglalkozó Makkina stúdió képzelte el, hogy milyen lenne a Triumph jövője, és a BMW engedélyével építettek egy izgalmas roadstert, amit a goodwoodi fesztiválon mutattak be.

A TR25 Concept formáját a Triumph egy korábbi prototípusa, a TR2-ből épített Jabbeke ihlette,

amivel 1953-ban sebességrekordot állítottak fel, a kétliteresnél kisebb motorral szerelt sorozatgyártású autók között a leggyorsabbnak számított a 201 km/órás sebességével. A rekord hetvenedik, és a Triumph autógyártásának századik évfordulóját is ünnepli a koncepció.

A négy méter hosszú TR25 Concept érdekessége, hogy nem egy sportautó, hanem a BMW i3S alapjára épül,

ami a 184 lóerős motorjával és a hátsókerék-hajtásával ideális a roadster számára. A sebességrekorder őse mintájára együlésesre alakított autó a szénszálas anyagok használatával kétszáz kilóval könnyebb lett az i3S-nél, csak 1095 kilogrammot nyom.

A Triumph koncepciója éppen ezért gyorsabb is, mint az i3S, hiszen 6,9 helyett 5,2 másodperc alatt éri el a százas tempót, és nem 160-nál korlátozza az elektronika a sebességét, hanem 185 km/órával is száguldhat. A 42,2 kilowattórás akkumulátor is változatlanul került át a BMW elektromos autójából, amivel 306 kilométer a hatótávja.

A születése körülményeit ismerve nem meglepő, hogy a TR25 Concept nem egy sorozatgyártású modell előzetese, hanem szép megemlékezés a Triumph autógyártó korszakáról. Mégis örülnénk neki, ha a BMW fontolóra venné a márka felújítását, akár egy ehhez nagyon hasonló, elektromos hajtású roadsterrel.

Ez is érdekelhet:

Nem kapjuk meg a MINI sportkocsiját, pedig imádnánk

Az asztalfiókban maradnak a kétüléses roadster tervei a MINI-nél.

Mutatjuk, hogyan élj úgy, mint James Bond

A 007-es ügynök tíz ikonikus kiegészítője, amit most beszerezhetsz.

Európában is leleplezték az MG elektromos roadsterét

A Cybersterrel tér vissza a roadsterek közé az MG.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés