A Volkswagen nemrég jelentette be, hogy teljesen kivonulnak az autósportból, és ezzel fél évszázados sorozat végére tesznek pontot. A német márka motorsport-részlegének története tele van érdekességekkel.

A Volkswagen motorsport-történelme tele van érdekességgel. Lehet, hogy nem tudtad, de már jóval a Touareg előtt is indultak a Dakar-ralin egy katonai járművel, és még Michael Schumacher is versenyzett, sőt bajnoki címet is nyert Volkswagen-motoros autóval. A német márkánál idén úgy döntöttek, hogy bezárják a motorsport-részleget, és a sikerek emlékére áttekintjük a fél évszázados történetük legérdekesebb állomásait.

1966. július 11-én alapították a Volkswagen motorsport-részlegét, a márka a tehetségeket kereső Formula V sorozatban vett részt
1966-ban Helmut Marko nyerte a Formula V hatkörös futamát a Nürburgring-Nordschleifén, 137,4 km/órás átlagsebességgel, Niki Lauda előtt
1976-ban indult a Volkswagen Junior Cup, ahol minden versenyző teljesen egyforma, 105 lóerős motorral szerelt Sciroccóval állt rajthoz
1978-ban egy 1600 köbcentis Golf GTI-vel nyerte meg a német ralikrossz-bajnokságot a hamburgi Klaus-Joachim Kleint
1980-ban a katonai járműből épített Iltis versenyautóval nyerték meg a Párizs-Dakar-ralit, a második és a negyedik helyen is Volkswagen végzett
1981-ben ezzel a békazöld Golf GTI-vel szerezték meg a német ralibajnokság első helyét, az autóban Alfons Stock és Paul Schmuck
1985-ben a Volkswagen világrekordot döntött a tesztpályáján, Ehra-Lessienben, ahol 24 óra alatt 208,1 km/órás átlagot mentek a Polo G40-nel
1986-ban a svéd Kenneth Eriksson nyerte meg a rali-világbajnokság A-csoportját ezzel a kettes Golf GTI-vel, a következő évben összetettben is futamot nyert
1990-ben Michael Schumacher a német Formula–3-as bajnokságban indult a Volkswagen-motoros Reynarddal, és meg is nyerte
1991-ben ezzel a 282 lóerős Golf G60-nal nyerte meg a német ralibajnokságot Erwin Weber és Manfred Hiemer
1995-ben a dán Tom Kristensen lett a német Formula 3 bajnoka, később kilencszer nyerte meg a 24 órás Le Mans-i futamot
2003-ban tért vissza a Dakar-ralira a Volkswagen a Tarek névre keresztelt versenyautóval, a hatodik és a nyolcadik helyet szerezték meg
2009-ben elsőként nyerte dízelmotoros autó a Dakar-ralit, az első két helyen Giniel de Villiers és Mark Miller Volkswagenjei értek célba
2010-ben hármas győzelemmel folytatta a Volkswagen a Dakaron, Carlos Sainz mögött Nasszer al-Attija és Mark Miller végzett
2011-ben a Volkswagen megismételte a hármas győzelmet, ezúttal al-Attija, de Villiers és Sainz volt a három Touareg sorrendje a célban
2013-ban szerezte első győzelmét a rali-világbajnokságban a Volkswagen, Sébastien Ogier kilenc futamgyőzelemmel lett bajnok
2014-től 2016-ig a Volkswagen és Ogier további négy rali-világbajnoki címet söpört be a Polo R WRC változatával
2017-ben, 2018-ban és 2020-ban is Polóval nyerte meg a ralikrossz-világbajnokságot a svéd Johan Kristoffersson
2018-ban a tisztán elektromos ID.R pályagéppel Romain Dumas rekordot döntött az amerikai Pikes Peak hegyi pályáján 7 perc 57 másodperces idővel
2019-ben folytatta rekorddöntését az ID.R, amikor a Nürburgring-Nordschleifén 6 perc 5 másodperc alatt ért körbe

(Képek: Volkswagen Motorsport)

Ez is érdekelhet:

Ismét volt magyar futama a rali Európa-bajnokságnak

Zempléni tájakon száguldott az Eb mezőnye.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Fura szerzet ez a kínai platós szabadidő-autó

Budapest végre biztonságban van, elkészült a Szellemirtók szolgálati Ladája

Mennyire vagy képben 2024 autós eseményeivel?

További cikkeink a témában
Életmód Otthon Így jutottunk a nyugati minimalizmustól az eklektikus ezredfordulón át az okosotthonokig – 20 éves a MaxCity, Kovács Zsófival beszélgettünk
Hirdetés