Minden idők egyik legextrémebb Porsche 911-esének, a kilencvenes évekbeli 911 GT1-nek készült emléket állítani a GT One, amit egy brit manufaktúrában építettek, és ami nemcsak lenyűgözően néz ki, hanem a paramétereivel is egészen elképesztőnek számít.

1993-ban, amikor az FIA bejelentette a GT1-es kategóriát a Le Mans-ban induló versenyautók számára, a motorsport történelmének egyik legendás korszaka vette kezdetét. A több mint egy tucat gyártó között a Porsche is beszállt ebbe a géposztályba, és a 911 GT1 csak a fényszóróját és a hátsó lámpáját vette át az utcai modelltől.

Azzal szemben nem farmotoros, hanem középmotoros volt a 911 GT1, amelynek 3,2 literes, hathengeres bokszermotorja 600 lóerőt teljesített, ezzel 330 km/órára volt képes a Le Mans-i pálya híres Mulsanne-egyenesében.

1996-ban még csak a dobogóra fértek fel, de ’98-ban már kettős győzelmet arattak a 24 órás Le Mans-i futamon.

Huszonöt közúti példányt kellett legyártani a homologizációhoz, és a Porsche két prototípussal kezdte, amelyek még a 993-as kerek fényszóróit kapták, majd a húsz 911 GT1 Straßenversion már az akkor kapható 996-osra hasonlított. Motorját visszafogták az utcai használathoz, de még így is

536 lóerős volt, amivel 3,9 másodperc alatt rajtolt százra, és 308 km/órával száguldhatott.
Már a nevével is a legendás 911 GT1-est idézi meg a GT One, ez az elképesztő formájú szupersportautó,

amit a Tuthill mutatott be. A brit műhelyről akkor hallottunk legutóbb, amikor egy 850 kilogrammra könnyített 911-est építettek, most pedig sokkal magasabbra tették a mércét. Neves elődjéhez hasonlóan a GT One is alkalmas lesz közúti használatra.

Nem egy jelenlegi Porsche alapjára épül, hiszen a 911-essel szemben a GT One is középmotoros felépítésű.

Az ülések mögötti 4 literes, hathengeres szívómotorja 500 lóerőre képes, de kérhető lesz két turbóval, 600 lóerős teljesítménnyel is, a hatfokozatú manuális helyett pedig hétfokozatú duplakuplungos váltót is lehet kérni, kinek hogy tetszik jobban.

Még nem tudni, hogyan megy, de el tudjuk képzelni abból, hogy a szénszálas anyagból készült, karbonkerámia fékekkel lassított GT One mindössze 1200 kilogrammot nyom, azaz könnyebb, mint egy Boxster, de csaknem olyan erős, mint egy 911 Turbo.

Nem is lesz gyakoribb az eredeti 911 GT1-nél, hiszen ebből is csak 22 példányt építenek majd.

Ez is érdekelhet:

Hihetetlenül könnyű lett ez a modernizált Porsche 911-es

Szénszálas anyagot használtak ehhez a gyönyörű klasszikus Porschéhez.

Örökké hálásak leszünk, hogy közútra engedték ezeket a fenevadakat

Úgy tűnik, mintha csak a véletlen folytán kaphattak volna rendszámot ezek az utolsó csavarig versenyautónak tervezett sportgépek.

Látnod kell ezt a videót a McLaren F1-ről, a Porsche 911 GT1-ről és a Mercedes-Benz CLK GTR-ről

A kilencvenes évek három szupersportautójára érdemes szánni bő fél órát.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában