Más márkákhoz hasonlóan a BMW is megújult emblémával kezdi a következő évtizedet. A tisztább, egyszerűbb logót az elektromos i4-en láthatod elsőként.
A legújabb trendek azt mutatják, hogy egyre több márka vált egyszerűbb, kétdimenziós logóra, és ez alól nem jelentenek kivételt az autógyártók sem. A flat dizájn az Apple, a Google és a Facebook után az autómárkák körében is hódít, nemrég például az Opel és a Volkswagen is egy ilyen szimpla emblémára váltott.
Most pedig a BMW is bejelentette az új logóját, amit az elektromos hajtású Concept i4-en láthattál először.
Nem kell radikális változásra gondolni, a kék-fehér minta megmarad, de a korábbi háromdimenziósnál jóval egyszerűbb lesz a megjelenése. A BMW szerint az új embléma nyitottságot és tisztaságot sugároz.
A legnagyobb különbség a fekete keret eltűnése, ez a rész mostantól átlátszó lesz,
ezért a színe attól függően változik, hogy milyen autóra kerül. A Concept i4-en például a selymes mattréz fényezés látszik alatta, és kíváncsian várjuk, hogyan mutat majd más színű autókon. A BMW mindenesetre az online csatornáin is kicserélte az emblémát.
A BMW emblémája ezzel az első változat 1917-es megjelenése óta tartja magát az alapokhoz, amiről sokan tévesen tudják, hogy propellert mintáz.
A kék-fehér negyedek Bajorország színeit szimbolizálták akkor, amikor a Bayerische Motoren Werke emblémáját megalkották, és a propellerrel csak jóval később kapcsolódtak össze.
A márka repülőgépmotorokat is gyártott, és csak 1929-ben jelent meg az a hirdetés, amelyen két repülőgép propellerje a BMW emblémáját adja ki. A kapcsolatot tovább erősítette egy újabb fotó, ami 1942-ben jelent meg, és szintén egy propeller rajzolja ki rajta a logót. A BMW sosem cáfolta az embléma eredetének legendáját, pedig
a logó jóval előbb született, mint a propelleres reklám, tehát nem a BMW logója mintáz propellert, hanem a propeller mintázta a BMW logóját.
Az évtizedek során az eredeti koncepciót finomították tovább, az ötvenes években eltűnt a kezdetektől rajta lévő aranyszínű keret, és csak a kilencvenes években kapott háromdimenziós domborítást a logó.
Az új embléma a síkbeli, egyszerűbb stílusával az 1963-ban bevezetett változatot is felidézi.