A Nivaként bemutatott terepjárót az utóbbi időben már 4x4 néven forgalmazta a Lada, az eredeti típusjelzés ugyanis a General Motors tulajdonába került, és egy újabb fejlesztésű modellen használták. Most a név és a hozzá tartozó autó is visszakerült a Ladához.
A kilencvenes évek végén alapított közös vállalatot a Lada és a General Motors, a céljuk a Nivánál korszerűbb terepjáró fejlesztése és gyártása volt. 1998-ban mutatták be az autót, és még ma is készül, a modernebb formája alatt pedig továbbra is az eredeti Niva technikája dolgozik, a benzinmotort és az összkerékhajtást is megörökölte.
A Niva neve később a General Motorshoz került, és Chevrolet márkanéven forgalmazták a terepjárót,
a Lada pedig kénytelen volt 4x4-ként kínálni a névadó eredeti modellt. Most azonban a Lada visszavásárolta a GM részesedését a vállalatban, és ezzel a nevet is visszakapták az oroszok. Az immár Lada Niva néven kínált terepjárót pedig fel is frissítették.
A műszerfalára hétcolos érintőképernyős navigációs rendszer került, a felszereltségnek fűthető szélvédő, klíma és két légzsák is a része,
ami mindig is hiányzott az eredeti Nivából. A motorja azonban ugyanaz az 1,7 literes, 80 lóerős négyhengeres benzines, mint az ősének, amivel 19 másodperc alatt gyorsul fel százra és 140 km/óra a végsebessége.
A szabadidős stílusú Cross változatban is készülő Nivát újra a Lada forgalmazza Oroszországban, és közben már dolgoznak az utódján.
2014-ben ugyan bemutattak egy ígéretes koncepciót a leváltására, amit a lenti képeken láthatsz, de azt a Nivát még a General Motors fejlesztette. A Renault padlólemezre épülő új, modernebb Niva néhány éven belül mutatkozhat be.