Max Verstappent arról kérdezték, hogy min változtatna a Forma–1-ben az izgalmasabb futamokért.

A mindössze 21 éves, de annál tapasztaltabb holland megnevezte és meg is indokolta azt a négy területet, amin szerinte alakítani kellene. Nem tudunk vele vitatkozni.

Gumi

„Jelenleg túl érzékenyek, nagyon gyorsan túlmelegednek, ami miatt csúszkál az autó, így pedig nehéz követni a másikat, nehéz csatázni. A gyors kör után le kell lassítani ahhoz, hogy aztán újra gyors kört lehessen futni, mert a gumiknak le kell hűlni, ami sokáig tart. A versenyen is ez van. Egy bizonyos határon belól kell maradni, különben a gumik túlmelegednek.”

Motor

„Pillanatnyilag túl nagy a különbség az egyes erőforrások között. Az elmúlt években szinte mindig az a csapat nyerte a bajnokságot, amelyiknek a legjobba legjobb motorral rendelkezett. A motor és motor közötti különbséget szerintem 20-30 lóerő között kellene tartani.”

Aerodinamika

„Ami az aerodinamikát illeti, szerintem nem olyan fontos, hogy ennyire gyorsak legyünk, ha közben képesek vagyunk csatázni. És ott van még az is, hogy ha például koccanunk és letörik egy elem az autóról, máris fél másodpercet veszítünk körönként. Elég csak egy kicsit nagyobb sebességgel érkezni a kerékvetőre és le is szakadt az autó fél padlólemeze.”

Szakadék a csapatok között

„Túl nagy a különbség a csapatok között. Van három élcsapat, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull, a harmadik és a negyedik között viszont már majdnem egy másodperc a különbség, ami túl sok. Szerintem sokkal izgalmasabbak lennének a futamok, ha egy kicsit közelebb lennének egymáshoz a csapatok.”

(Fotó:Pirelli Motorsport, Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Mennél egy kört egy Mustanggal? Így soha ne!

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés