Eszelősen vagány versenyautót készített a Volkswagen egy öreg Golf GTI-ből, amivel aztán a Nürburgringen rendezett 24 órás futamon mutatják meg, hogy még mindig oda tud csapni a veterán hot hatch.

Ötvenedik születésnapját ünnepli a Golf, ennek örömére pedig egész évben megtalálja a Volkswagen az alkalmat, hogy megemlékezzen az egyik legsikeresebb modellről. A GTI sportmodell ugyan a nyolcadik generáció frissítésével elvesztette a kézi váltót, de ez most lényegtelen. Mert az igazi show-t ellopja a klasszikus autók futamán induló, első generációs Golf GTI-ből épített versenygép.

Masszív sárvédő-szélesítések ívelnek az arany felnik felett, a lökhárítókat pedig ledobták a Golf GTI-ről, így igazán harcias az 1980-as autó.

Negyvenötödik születésnapján stílusosan jelenik meg a klasszikus autóknak rendezett versenyen a KWL Motorsport csapata, akik három autóval állnak rajthoz. Ezek közül a legerősebb a 208 lovas Golf GTI 16S Oettinger, az 1978-as Golf GTI Kamei pedig 184 lóerős. A harmadik autó matricázása tökéletesen illeszkedik a modern Volkswagenekhez, ez egy szintén 184 lovas Golf GTI, melyet a kettes csoport szabályrendszerei szerint készítettek fel.

Ez is érdekelhet:

A Volkswagen megvillantotta az idén megújuló Golfot

Ne számíts nagy változásokra, de néhány kellemetlen részletén javítottak a Golfnak.

Élvezhető veteránná érett ez a Volkswagen Golf GTI 16S

1988-as, és már beletekertek 160 ezer kilométert, mégis olyan, mintha új volna ez a Golf GTI.

Ezzel a Golf GTI-vel búcsúztatja a kézi váltót a Volkswagen

Utoljára lehet kézi váltós Volkswagen Golf GTI-t venni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában