Mielőtt elkezdenéd nagyítóval keresni ok nélkül a változásokat, inkább elárulom, hogy a Volkswagen ID.4 és ID.5 modellekben a központi érintőkijelző újult meg, valamint új akkumulátorral és villanymotorral frissítették az elektromos modelleket.

Rengeteg kritika érte a Volkswagen új generációs fedélzeti rendszerét, mely már a bevezetés előtt megnehezítette az ID modellek életét. A gombok nélküli kezelőfelület tragikus menüje és a kezelhetősége is alulmúlta azt a digitális élményt, amit egy modern autótól elvárna az ember. Nem javítottak ki minden hibát, de egy kis frissítéssel már jobb autó lesz az ID.4 és a kupés tetővonalú ID.5 is.

Új színek kerültek a választékba és áthangolták a MEB platformra épülő autók futóművét is a Volkswagennél.

Mindig jót tesz egy autónak, ha a vásárlói visszajelzések alapján reszelnek rajta, és itt pontosan így is történt. A járműdinamikai vezérlés áthangolásával érezhető lett a különbség a komfortos és a sportos vezetési módok között, valamint az adaptív lengéscsillapító hangolása is javít a vezetési élményen. A navigációs rendszer már minden modell esetében kapcsolatban van akkumulátor vezérlésével, így töltőpontra vezetve már felkészíti a rendszert az autó töltésére. 135-ről 175 kW-ra nőtt a DC töltés maximuma.

150 helyett már 210 kW teljesítményű a 77 kWh nettó kapacitású akkumulátorral szerelt, hátsókerekes modellek villanymotorja. Az új hajtás alacsonyabb fogyasztást és nagyobb hatótávot (550 km) ígér, de a legnagyobb változás a 310 helyett 545 Nm nyomaték. A két villanymotorral összkerékhajtású modellek maximális teljesítménye szintén 286 lóerő (210 kW).

Nagyobb érintőképernyőn könnyebb kiválasztani, hogy mi szólaljon meg a Harman Kardon hifin.

32,8 centiméteres képátlójú érintőkijelző fordul enyhén a vezető felé, melynek tövében már kivilágítottak a hőmérsékletet és a hangerőt állító, érintésérzékeny gombok. Ezeknek a kezelhetősége még mindig nagyon távol van egy tisztességes kapcsolótól, de legalább már esti vezetésnél is meg lehet találni ezeket. Jelentős hátrányban van a Volkswagen fedélzeti rendszere, de a megújult menüvel ez már sokkal kevésbé lesz feltűnő.

Tíz hangszóróval és 480 Watt teljesítménnyel opcionálisan Harman Kardon hifi szólhat az ID.4 és ID.5 modellekben. Az irányválasztó és az ablaktörlő bajuszkapcsolója pedig új helyre került a nagyobb központi kijelző miatt.

Ez is érdekelhet:

A GTI jövőjét mutatja meg a Volkswagen sportos koncepcióautója

Elektromos autó is lehet GTI, ha olyan sportos, mint ez a Volkswagen.

Részleteiben újult meg a Volkswagen elektromos autója

Néhány hibáját kijavította a Volkswagen az ID.3-nak, de néhányat meghagyott.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

A Bugatti Veyron és a Škoda Octavia dizájnerét vették fel az MG-hez

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés