Amerikában és a kanadai piacon utoljára a negyedik generációs Transporter volt kapható, most azonban a nagy vízen túlra is visszatér a Volkswagen kisbusza az elektromos ID. Buzz hosszú tengelytávú változatával.

Kaliforniában különösen virágzik az autós kultúra, melyet éppen a Volkswagen Transporter fűz össze szorosan a szörf kedvelőivel. A szörfdeszkákat cipelő kisbuszok a mai napig felbukkannak a parton és népes rajongótábora is van az értékes veteránná érett T1-esnek, melynek modern változata az ID. Buzz. Évtizedekig maradt Volkswagen kisbusz nélkül az amerikai piac, de az ID. Buzz hosszú tengelytávú változatával együtt újra megérkezett az Egyesült Államokba.

Surf City néven szokás emlegetni a Huntington Beach több mint 15 kilométeres partszakaszát.

Nem véletlen, hogy éppen ezen a helyen mutatták be az ID. Buzzt, hiszen a Volkswagen is pontosan tudja, hogy melyik szubkultúra szerves része az autó. A Los Angeles belvárosától közel 60 kilométerre fekvő tengerparti várost Henry E. Huntingtonról nevezték el. Kezdetben még Fairview, majd Pacific City néven lett ismert turisztikai központ a terület, amit később Huntington vasútmágnás befolyása alá helyeztek, hogy a Los Angelest átszelő és Long Beach-en végződő Pacific Electric Red Car vasútvonalhoz csatlakozzon.

Régebben ingyen osztottak földeket Huntington Beach területén, majd azonnal az egekbe szöktek az árak, amikor olajat találtak a környéken. Ekkoriban minden mást elkezdtek kiszorítani a fúrótornyok, de a készlet apadásával mostanra ez a tevékenység már jóval kisebb mértékű, viszont még mindig akadnak olajkutak.

1904-ben épült meg az eredeti, még faszerkezetű móló, a 305 méter hosszú Huntington Beach Pier.

Hivatalosan 1909. február 17-én jegyezték be Huntington Beach városát, melynek első polgármestere Ed Manning. A terület fejlesztését természetesen Henry Huntington tulajdonában lévő ingatlanfejlesztő cég végezte, mely egyébként a mai napig a város egyik legnagyobb földtulajdonosa. Idő közben azonban a cég és így a Huntington Beach-en bányászott ásványi anyagot már a Chevron olajvállalat tulajdona.

Mielőtt olajat találtak volna, a területen a mezőgazdaság volt a meghatározó ágazat, termesztettek itt babot, spárgát, paprikát, zellert és cukorrépát. A legnagyobb munkaadó a Holly Sugar volt, akiknek feldolgozó üzemük is volt a városban, amit később olajfinomítóvá alakítottak át.

Hatalmas Volkswagen logóval és kétszínű fényezéssel, de modern részletekkel a jövőbe viszi a retrót az ID. Buzz.

Kedves arcú kisbusz a Volkswagen elektromos doboza, mely Amerikában hosszú tengelytávú változatban, erősebb villanymotorral és nagyobb akkumulátorral elérhető. Tengelytávja 250 milliméterrel lett hosszabb és ez látszik is a nyújtottabb tolóajtókon, a karosszéria így már 4962 milliméter hosszú lett. A méretnövekedéssel együtt 91 kWh-s bruttó kapacitású akkumulátor és 282 lóerős villanymotor került az ID. Buzz LWB-be. Amerikában már a forgalmazás kezdetétől elérhető lesz a kétmotoros, összkerékhajtású változat is, melynek rendszerteljesítménye 330 lóerő.

Formája ellenére az ID. Buzz hosszú tengelytávú változatának légellenállási együtthatója 0,29. Ez kiemelkedően jó értéknek számít a kategóriában, de arról nem érdemes megfeledkezni, hogy a homlokfelület ettől még nem zsugorodott össze. Az amerikai ID. Buzzok orrán világító embléma van, a LED-es fényszórójuk sarkában pedig narancssárga fények világítanak.

171 centiméter hosszú és 1,4 centiméter széles üvegtetőn át árad a napfény az utastérbe.

Hatalmas panorámatetején nincs árnyékoló, ezt a funkciót az elektrokromatikus réteggel oldotta meg a Volkswagen, így állítható az üvegfelület átlátszósága. Ezen kívül is több rétegben szűri a fényt, így a kabin sem melegszik fel könnyen. Hőszivattyús fűtése a hatékonyságot, a többzónás klíma pedig az eltérő hőérzetű utasok temperálását segíti.

Hétszemélyes utasterében az első sorban két különálló ülés található, melynek kárpitozása akár bőr és lehet, továbbá az európai változattal szemben a fűtésen túl szellőztethetőek is. Az utastér többi része már ismerős, tehát a kormány mögötti digitális műszeregység tájékoztat az alapvető menetadatokról, minden más funkció pedig a 12,9 colos központi érintőképernyőn keresztül kezelhető. USB csatlakozók elöl, a középső sorban és a leghátsó sorban is találhatóak. A vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay csatlakozás ráadásul megóvja az utasokat a Volkswagen rettenetes fedélzeti rendszerétől.

Ez is érdekelhet:

Megnőtt az ID. Buzz, a Volkswagen elektromos retróbusza

Hosszabb, tágasabb, erősebb ID. Buzzok érkeznek.

Hippi helyett hipszter lett, de baromi jó a Volkswagen ID. Buzz

Egyszerre nagyon retró és nagyon modern a Volkswagen ID. Buzz. És ezért imádnivaló!

A Bulli stílusában itt a Volkswagen új elektromos autója

Szerethető formával és modern technikával tér vissza a Volkswagen kisbusza.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A kutya az ember legjobb barátja, de miért és mióta? És miért ne lehetne a tiéd is?

Évek múlva is jó vétel lesz – Hyundai Kona EV-teszt

Visszatér az Uber Budapestre, a taxisokkal összefogva

További cikkeink a témában