Hosszú tengelytávú változatban, hétszemélyes utastérrel tér vissza az amerikai piacra a Volkswagen busza, mely a rövid ID. Buzz mellett elérhető lesz Európában is.

2023 júniusának végén rendezik meg a Volkswagen buszoknak rendezett fesztivált a németországi Hannover városában, ahol a hosszú tengelytávú és akár hét személy szállítására alkalmas ID. Buzz bemutatkozik. Európában ugyan már kapható az ID. Buzz akár Cargo kivitelben is, de az amerikai vásárlók már nagyon várták a retró hangulatú elektromos kisbuszt.

Amerikában és Kanadában utoljára a T4-est lehetett kapni, de a rajongótábor húsz év alatt sem felejtette a Transportert.

Első generációi egyszerre jelképezik a hippi korszakot és kötelező kellékei a kaliforniai, floridai és Long Island-i tengerparti parkolóknak. Nem a filmrendezők fantáziája az sem, hogy az öreg Transportereket előszeretettel használják a szörfösök.

Idő közben alaposan átalakult a Transporter és a Multivan, melyek közül előbbi maradt haszongépjármű alapokon, a Multivan viszont a személyautókhoz használt MQB platformra épül. Ebből fakadóan a mérete is valamivel kisebb lett, cserébe a benzines és dízel modellek mellett megjelent a konnektorról tölthető változat, valamint könnyebben integrálhatóak a legújabb vezetéstámogató rendszerek.

Egyértelműen az első Transportert idézi a kizárólag elektromos hajtással kapható ID. Buzz, melynek formája kisbuszt idéz, a mérete valójában inkább az egyterűk térkínálatához áll közelebb. A stílusos forma tele van kedves részletekkel és rejtett apróságokkal, melyekre öröm ráakadni az utastérben és a kétszínűre fényezett karosszérián.

250 milliméterrel nőtt az ID. Buzz tengelytávja, így az LWB változat hossza 4962 milliméter.

Jelentősen megnövekedett az utastér, ezért bőven akadt hely egy harmadik üléssornak, így akár heten is utazhatnak az ID. Buzz fedélzetén. A hosszított változatban a hátul ülök külön szabályozható klímát kapnak és hatalmas, 1,5 négyzetméteres üvegtetőn át jut több fény a beltérbe. Leghátsó sorának oldalsó paneljei megegyeznek az ötajtós változattal, de így is van puha könyöklő és praktikus tárolók az utolsó két utasnak. Az ID. Buzz LWB csomagtartója akár 2469 literes is lehet.

Szélvédőre vetítő head-up kijelző jelent meg az opciós listán és frissült a Volkswagen sokat kritizált fedélzeti rendszere is. A képernyő előtt lévő kivilágítatlan érintőfelületek azonban továbbra is okozhatnak bosszúságot. Kevéske különbség is akad az amerikai és európai ID. Buzzok között, az előbbiekben akár szellőztetett is lehet az első ülés, valamint világító VW logó díszeleg az orrukon.

Hőszivattyús fűtése jóval hatékonyabban működik, de a megnövekedett hossz miatt befér a nettó 85 kWh-s kapacitású akkumulátor is az ID. Buzz LWB-be. Ezzel együtt bemutatkozik a még szintén hátsókerék-hajtású, de 286 lóerős villanymotorral szerelt kivitel is, ami kevesebb mint 8 másodperc altt gyorsul 100-ra és 160 km/óra a végsebessége. A töltési sebesség 200 kW-ra nőtt, így 10-ről 80 százalékra 25 perc alatt töltődik fel a hosszú ID. Buzz.

Legerősebb változata az összkerekes ID. Buzz GTX lesz 339 lóerővel.

2024-re ígérik az ID. Buzz 250 kW teljesítményű változatát, mely 6,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Az ID. Buzz a Volkswagen többi buszához és furgonjához hasonlóan a vállalat hannoveri gyárában készül.

Ez is érdekelhet:

Hippi helyett hipszter lett, de baromi jó a Volkswagen ID. Buzz

Egyszerre nagyon retró és nagyon modern a Volkswagen ID. Buzz. És ezért imádnivaló!

Őrülten jól mutat Porsche-színekben a Volkswagen retró kisbusza

Tökéletesen idézi meg az ötvenes-hatvanas évek Porsche-szervizautóit az ID. Buzz.

Jópofa részletek lesznek a Volkswagen elektromos kisbuszában

Ezektől lesz szerethető a Bulli stílusát idéző ID. Buzz.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

A Bugatti Veyron és a Škoda Octavia dizájnerét vették fel az MG-hez

További cikkeink a témában