Sokadik elképzelése a klasszikus Transporter utódjáról ez a Volkswagennek, de az ID Buzz nemcsak azért érdekes, mert retró formájú. Hanem azért is, mert önvezető elektromos autónak is kiváló, a képességei a Tesláéval is felveszik a versenyt.

Sokadszorra fut neki az eredeti Transporter újraélesztésének a Volkswagen, de talán a mostani a legjobban sikerült az összes közül. Már 2001-ben készítettek egy retró formájú prototípust, majd azóta még néhányat, és a legújabbnak sem a formája a legnagyobb erőssége. Bár az is elég jól sikerült.

A detroiti autószalonon leleplezett ID Buzz koncepció ügyesen idézi meg a klasszikus előd stílusát a kétszínű fényezésével, a nagy emblémás, V-alakú frontrészével és a sokablakos karosszériával. Olyannyira, hogy ebben a formában akár gyártásba is kerülhetne, talán az eredeti modell rajongói sem tiltakoznának ellene.

A furcsa névre magyarázat, hogy néhány hónappal ezelőtt a párizsi autószalonon ID Concept néven mutatta be a jövő elektromos autóját a Volkswagen, és az új kisbusz ennek a rokona. A két típusnak sok közös vonása van, ilyen például a végletekig letisztult stílusú belső tér, vagy éppen a rejtett formájú LED-es fényszórók. A Buzz pedig az elektromos autók által kiadott hangot jelenti.

De az ID Buzz több, mint az eredeti Transporter formájának újragondolása, hiszen a technikája is előremutató. Az új padlólemezre épített kisbusz tisztán elektromos hajtású, elöl és hátul is egy-egy 201 lóerős villanymotor mozgatja a kerekeket, a táplálására a padlóba épített 111 kilowattórás akkumulátor szolgál. A jövő hippi-busza ezzel öt másodperc alatt gyorsul százra, és hogy ne merüljön le azonnal, 160 km/órára korlátozott a végsebessége.

A Tesláénál is nagyobb kapacitású akkumulátor egy feltöltésével 600 kilométer megtételére lesz alkalmas az ID Buzz, és gyorstöltéssel fél óra alatt 80 százalékos töltöttség érhető el. Mint ahogyan Teslából, úgy a VW kisbuszából is lesz alapmodell, ahol csak a hátsó kerekeket mozgatja egy 270 lóerős villanymotor, és az akku kapacitása 83 kilowattórás.

Jó nagy darab autó az ID Buzz, hiszen 4,94 méter hosszú és 3,3 méteres a tengelytávja, 22 colos kerekeken gördül, a belső tere pedig a stílusos nappalikra hasonlít, és legalább olyan sokféleképpen rendezhető át. A hat ülést lehet tologatni, elforgatni vagy ággyá alakítani. A csomagtartó hátul 660 literes, és mivel nincs helyigényes belsőégésű motor, még elöl is van egy 173 literes raktér.

Sőt, a tanulmány önvezető móddal is rendelkezik, ezért ilyenkor visszahúzódik a kormánykerék, az első ülések pedig megfordulnak, igazi klubszobává változtatva az utasteret. Még ha az önvezető kisbuszokra egy kicsit várni is kell, az elektromos mikrobusz hamarosan valóra válhat. A Volkswagen jelenleg 2020-ra tervezi, hogy bevezeti az ID és ID Buzz modellek szériaváltozatát, elérhetőbb alternatívát kínálva a Tesla és konkurensei helyett.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

Öt autó, aminek a bemutatója után meg kellett változtatni a nevét

A Maserati csendes szellője az elektromos GranCabrio Folgore

További cikkeink a témában
Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?
Hirdetés