Huszonöt éve jelent meg az első Polo GTI, erre az évfordulóra pedig kétezerötszáz darabos limitált szériát mutatott be a Volkswagen.
Erős és sportos Volkswagen Polo már 1979 óta létezik, de az első GTI csak a harmadik generációval jelent meg 1998-ban. Első ránézésre csak egy fehér Polónak tűnik, de a huszonötödik évfordulós GTI-t igazán a részletekről szúrják majd ki a rajongók a forgalomban. A fehér fényezés mellett kontrasztos a fekete tető és tükörházak, valamint az ajtók alján futó méhsejt mintázat.
Fekete felnijei mögött piros féknyergek rikítanak, hátul pedig dupla króm kipufogóvég sejteti, hogy nem ebbe a Polóba kell belekötni.
Pirossal kihúzott maszkja sportos méhsejt mintás és büszkén díszeleg rajta a GTI logó. A limitált széria alapfelszereltsége elég gazdag, így LED mátrix fényszórók világítanak és digitális műszeregységen olvashatóak a legfontosabb menetadatok a háromküllős sportkormány mögött. Természetesen az utastérben minden feketével kárpitozott és piros cérnával varrták, hogy meglegyen az elmaradhatatlan GTI-s hangulat a Polóban is.
Húsz centiméter átmérőjű érintőképernyő van a középkonzol tetején, mely alatt ott vannak a szellőzőrostélyok és az önálló klímapanel. Ezzel a megoldással a már életciklusa végén járó Volkswagen Polo jóval kellemesebben használható, mint az új modellek. 4 méteren is túlnyúló hosszával épp akkora, mint az első generációs Volkswagen Golf, a több mint 2,5 méteres tengelytávja pedig bőven túl is tesz rajta.
Amíg az első Golf GTI 110 lóerős volt, addig az új Polo GTI turbómotorja már 207 lovas.
Gépházteteje alatt a Volkswagen modellekben gyakran előforduló 2,0 literes, négyhengeres turbós benzinmotor van 207 lóerővel és 320 Nm nyomatékkal, hozzá hétfokozatú duplakuplungos automata váltó csatlakozik. Ezzel az 1,3 tonnás Polo GTI 6,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre. Hétvégi pályanapok látogatóinak azonban szomorú hír, hogy ebben a modellben sincs mechanikus sperr, az XDS rendszer a kerekek fékezgetésével próbálja elérni ezt a hatást.
Mostanra azonban a Volkswagen Polo GTI igazi ritkaság, hiszen a hasonló kisautókból készült hot hatch-ek szinte eltűntek. A Renault Clio RS megszűnt, a Ford Fiesta ST hamarosan leköszön, így az egyik legnagyobb ellenfele a mesterien szórakoztató Hyundai i20 N.
Ez is érdekelhet: