A Polónál is kisebb városi autó régóta foglalkoztatta a Volkswagent, és a kilencvenes évek elején bemutatott, barátságos formájú, hibrid hajtású Chico minden korábbinál jobban sikerült, mégsem juthatott el a sorozatgyártásig.

Audinak született, Volkswagenként lett sikeres a Polo, de a gyártót továbbra is foglalkoztatta egy még olcsóbb, még gazdaságosabban üzemeltethető kisautó ötlete. 1975-ben készült el a Chicco névre keresztelt prototípus, amit a minél egyszerűbb gyártást szem előtt tartva fejlesztettek ki. A 3,3 méter hosszú kisautót 39 lóerős háromhengeres motorral szerelték, és bár nem került gyártásba, a formája a nyolcvanas évek elején bemutatott második generációs Polóhoz adott ihletet.

Nem sokkal utána, 1982-ben a Volkswagen ismét elővette a városi miniautó ötletét,

és Student néven egy még kisebb, 3,14 méteres prototípust fejlesztett. A képét elnézve egyértelmű, hogy a dizájnja már a nyolcvanas évek végén érkező Passat előfutárának számít, és bár az 1,1 literes, 49 lóerős négyhengeres motorral hajtott kisautóban lett volna fantázia, végül ez is a gyári raktárban végezte. Az igazán nagy dobásra a kilencvenes évek elejéig várni kellett.

1991-ben, a frankfurti autószalonon leplezte le a Volkswagen a jövő városi kisautóját, és a Chico igazi szenzációnak számított.

Csak 3,15 méter hosszú volt, mégis 2+2 üléses utastérnek csináltak benne helyet, digitális műszerfala és head-up kijelzője volt, az ügyes ajtómegoldásával szűk parkolóhelyen is könnyen ment a kiszállás, a moduláris tetőt nyitható vagy napelemes darabra lehetett cserélni, a 60 literes csomagteret pedig a hátsó ülések ledöntésével lehetett bővíteni.

A kilencvenes évek elején már hibrid hajtást képzelt el kisautójába a Volkswagen.

A 830 kilogrammos Chico a korabeli Polo félbevágott motorját kapta, a 636 köbcentis, 34 lóerős kéthengeres mellé egy 8 lóerős elektromotor került. Az ötfokozatú robotizált sebességváltóval a két motor külön vagy együtt is képes volt hajtani a kisautót, a végsebessége 130 km/óra. A Volkswagen tervei között hagyományos benzines és tisztán elektromos hajtású változat is szerepelt.

Carl Hahn, a Volkswagen akkori vezére odáig volt a projektért, és a közönség körében is nagy sikert aratott, ezért már a sorozatgyártást tervezgették. Az európai parlament ötven darabot rendelt a képviselői számára, amihez állítólag le is gyártották a karosszériaelemeket. 1993. január elsején azonban vezetőváltás történt, Ferdinand Piëch került a Volkswagen élére, aki

túl modernnek ítélte a koncepciót, és az utolsó pillanatban leállította a projektet.

Mégsem ment veszendőbe minden munka, mert Nicolas Hayek, a Swatch óramárka tulajdonosa is fantáziát látott benne, és a Volkswagennel együtt közös kisautó fejlesztésébe fogott, a Smart azonban már a Mercedesnél született meg. Piëch is összehozta végül a saját miniautóját, 1998-ban jött ki a Lupo, amelynek háromliteres fogyasztású turbódízel változata is volt, és addig hajtotta a mérnököket, amíg meg nem csinálták neki az egyliteres fogyasztású autót.

Ez is érdekelhet:

Az Audi végleg felhagy a kisautók gyártásával, mutatjuk a legérdekesebbeket

Nem ez jut eszedbe az Audiról, de volt egy pár kisautójuk az évek során, mutatjuk a legérdekesebbeket.

Újra itt a gyárilag többszínű Volkswagen Polo Harlekin

Elmeséljük a tarka Volkswagenek történetét.

Népautó luxuskivitelben – a Volkswagen Phaeton-sztori

Húsz éve jelent meg a Phaeton, és ebből az alkalomból a Volkswagen megmutatta az utódját, ami sosem vált valóra.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

További cikkeink a témában