Nem a Volkswagen, hanem egy lelkes rajongó építette meg a hatvanas években a hernyótalpas T1-et, és az egyetlen fennmaradt példány felújításával nemrég készültek el.

Már a Volkswagen haszonjármű-márkájának is van veteránokkal foglalkozó részlege, és itt készült el a felújítása egy igazán különleges járműnek. A képeken látható csodabogár az osztrák Kurt Kretzner alkotása, aki sokáig keresett egy megfelelő autót, amivel felmehetne a hegyekbe, és mivel nem talált, elhatározta, hogy épít magának egyet.

1962-ben készült a képeken látható Volkswagen T1, amit Kretzner négy év alatt épített át hernyótalpas járművé. A négy tengelye közül az első kettőre dupla abroncsok kerültek, a hátsó kettőre pedig hernyótalpak, és

mivel az első két tengely kormányzott, ezért ez a Volkswagen tíz méternél kisebb körön képes megfordulni.

A széles hernyótalpak és a dupla kerekek miatt a karosszériát is ki kellett szélesíteni, de Kretzner nem módosította a motort, maradt a gyári 1,2 literes bokszer, ami csupán 34 lóerőre képes. Az eredetinél jóval több tengely mozgatása felemésztette az erejét, ezért

a hegymászó Volkswagen mindössze 35 km/órás csúcssebességre képes.
Kretzner sorozatban gyártotta volna a járművet, de 1968-ig csak két példányt épített, és félbehagyott egy harmadikat.

A kudarc oka a szerény teljesítmény mellett a nehézkes gyártási folyamat és a jelentősre nőtt költség is lehetett. Úgy tudni, hogy a három Volkswagenből csak ez az egy maradt fenn, amit nemrég újítottak fel.

A kilencvenes években az ausztriai Gmündben található Porsche-múzeumba került, majd a T1-esek rajongói klubja szerezte meg, ahol 2005-ben elindult a restaurálása, de nem sokkal később el is akadt.

2018-ban került a Volkswagen Haszonjárművek gyári műhelyébe, ahol eredeti formájába hozták ezt az autótörténelmi különlegességet.

Ez is érdekelhet:

Már kapható a klasszikus Volkswagen kisbusz elektromos változata

Kétszer olyan erős, és elképesztően drága is lett az e-Bulli.

Kiderült, hogy mennyibe kerül a Volkswagen elektromos kisbusza

Rendelhető a jópofa ID.Buzz, és az árán igazából már nem is lepődhetünk meg.

És ezt olvastad már?
Ínyenceknek való az első Honda Civic Type R
.