A Volkswagen talált még helyet a kínálatában egy újabb szabadidő-autónak, ezért a T-Cross és a T-Roc mellé bemutatkozott a fiatalosabb stílusú, kupéformájú Taigo, ami az év végén az európai kereskedésekben is kapható lesz.

A legújabb Volkswagen érkezése nem teljesen meglepetés, hiszen a német márka már idén tavasszal elárulta, hogy a Taigo névre keresztelt modellel bővül a kínálat. Maga a modell sem most jelenik meg először, ugyanis éppen egy évvel ezelőtt leplezték le Nivus néven a dél-amerikai piacra, ennek európai változata lett a Taigo.

Már a T-Cross és a T-Roc is elég közel állt egymáshoz a Volkswagen választékában, de a német gyártó úgy gondolta, hogy akad még hely egy újabb szabadidő-autónak. A Taigo a T-Cross technikájára épül, de a stílusa és a méretei is különböznek tőle.

A formája kevésbé kombis, kevésbé terepjárós, a kupés tetővonalával igazi crossover lett.

A 4,27 méteres Taigo ezért 16 centivel hosszabb, mint a T-Cross, és három centivel nagyobb még a T-Rocnál is.

A 2,57 méteres tengelytávja csaknem akkora, mint a T-Crossnak, és a belső térkínálata is hasonló. A csomagtere 438 literes, éppen félúton a T-Cross alapból 385 literes, de a hátsó üléseket elcsúsztatva 455 literes értéke közt.

A Taigo nemcsak a T-Crosshoz, hanem a Nivushoz képest is új dizájnt kapott,

például a különleges hátsó lámpákat széles fénycsíkkal kötötték össze, és a legújabb Volkswagenekhez hasonlóan a hűtőmaszkra is kerülhet fénycsík az embléma két oldalára. Az alapmodell mellett a sportosabb R-Line kivitel is választható.

A motorkínálat nem jelent meglepetést, a T-Cross mintájára az 1.0 TS 95 és 110 lóerős változatával indul, a csúcsmodell egyelőre a T-Rocból ismerős 1.5 TSI lesz 150 lóerővel. A váltó öt- vagy hatfokozatú kézi, és felárért hétfokozatú duplakuplungos is lehet.

A Taigo egyik változata sem mild hibrid, és dízelt sem kínál hozzá a Volkswagen.

A belső tér inkább a megújult Polo stílusában készült, széria a 8 colos műszeregység és a 6,5 colos érintőképernyő, a jobban felszerelt modellek 10,25 colos műszeregységet és 8 colos érintőkijelzőt kapnak. Az újabb Volkswagenekhez hasonlóan érintőgombos lett az automata klíma,

a sávtartó és távolságtartó rendszerekkel 2-es szintű önvezetés is elérhető.

A legújabb Volkswagen nem a márka dél-amerikai, hanem a spanyolországi, pamplonai gyárában készül, és az év végére már az itthoni kereskedésekben is kapható lesz. A Taigo csak Európában az első kupéformájú szabadidő-autója a márkának, a kínai piacon már a Tiguan, a Tayron és a Teramont is elérhető lejtős tetejű változatban.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Négy koncepció mutatja meg a Nissan elektromosított jövőjét