A Volkswagen középső szabadidő-autójának érdekessége, hogy hosszabb, hétüléses változatban is kapható volt, és a Tiguan Allspace ráncfelvarrásáról sem feledkeztek meg, csak egy kicsit várattak vele.
Már majdnem egy éve, hogy a Volkswagen megmutatta az első képeket a 2015-ben bemutatott második generációs Tiguan ráncfelvarrott változatáról.
A német márka akkor csak a rövidebb, ötüléses változatot dobta piacra, és szokatlanul hosszú ideig kellett várnunk arra, hogy a hétüléses Allspace is megújuljon.
Az alapmodellnél 22 centiméterrel hosszabb Tiguan Allspace ráncfelvarrása a kisebb testvérét követi,
azaz új fényszórók és hűtőmaszk, átszabott lökhárítók és hátsó lámpák kerültek a családi szabadidő-autóra. A belső térben új a kormánykerék, amire érintőgombok kerültek, és a klímaberendezés paneljét is érintőgombosra cserélték.
Nem változott a Tiguan Allspace motorválasztéka, ami a 150 lóerős 1.5 TSI-vel indul, a 190 vagy 245 lóerős 2.0 TSI-vel folytatódik, a 2.0 TDI pedig 150 és 200 lóerős változatban érhető el,
az erősebb modellekhez széria a 4Motion összkerékhajtás és a hétfokozatú DSG sebességváltó.
Nem meglepő, hogy a 320 lóerős R változat csak a rövidebb modellből készül.
Egyelőre a Tiguan ráncfelvarrásával bemutatott plug-in hibrid rendszert sem kapta meg az Allspace,
pedig a 245 lóerős teljesítményével és az 50 kilométeres tisztán elektromos hajtásláncával érdekes lenne a zöld rendszámos, hétüléses modell a Volkswagennek. Igaz, az R-rel ellentétben az eHybrid később még megjelenhet a kínálatban.