Sok kritikát kapott, hogy a Volkswagennél érintőgombokat tettek a kormánykerékre, és a német gyártónál belátták, hogy nem volt jó ötlet, ezért a jövőben visszatérnek a hagyományos gombokhoz.

A legújabb autókban egyre kevesebb hagyományos kapcsolót találsz, a letisztultság jegyében minél több modellnél térnek át az érintőképernyőkre, és a gombokat is érintésérzékeny kapcsolókra cserélik. Mint például a Volkswagennél, ahol az ID-modellekben, de többek közt a Golfban, a T-Rocban és a Tiguanban is kapacitív érintőgombok kerültek a kormánykerékre.

A Volkswagennél az érintős és nyomógombos megoldást kombinálták a rezgő visszajelzéssel

A megoldás menőnek és modernnek tűnik, de sokaknak nem igazán nyerte el a tetszését, és valóban nehezebb odanézés nélkül kezelni, ráadásul nagyon könnyű félrenyomni vagy akaratlanul is működésbe hozni. Szerencsére a Volkswagennél is belátták, hogy

a kormánykerék érintőgombos felülete nem sikerült jól, ezért a jövőben visszatérnek a hagyományos megoldáshoz.
A jobban felszerelt Golfokban, így az R-ben is szériafelszerelés az érintőgombos kormánykerék
A Volkswagen a Golfhoz még hagyományos gombokkal szerelt kormánykereket is kínál, de az ID-modellekhez már nem

Mindezt Thomas Schäfer, a márka vezére árulta el a LinkedIn-oldalán, ahol kifejtette, hogy

a Volkswagen tovább javítaná az autói ergonómiáját, hiszen mindig is erről volt híres,

ezért a vevők kérésére visszatérnek a fizikai gombokhoz a kormánykeréken. A Golf ráncfelvarrott kiadásáról készült kémfotókon például már ezt a típusú kormányt lehet látni.

Az ID-modellek alapból érintőgombos kormányt kapnak, de nem ez a legnagyobb baj. A hőfokállítás érintőpadjának nincs megvilágítása, ezenkívül a világításkapcsolókat és az ajtón lévő kapcsolókat is érintőgombokra cserélték
A Polótól az Arteonig érintőgombos lett a klímavezérlés, de legalább minden funkciónak megvan a saját kapcsolója, itt még nem a menüben kell keresgélni

Részleteket még nem tudni, az sem derült ki, hogy a Volkswagen más téren is feladja-e az érintőgombokat. Sok kritikát kapott az ID-modellekben és a Golfban is, hogy érintős csúszkán kell állítani a hőfokot, de a Volkswagen többi modellje a Polótól az Arteonig érintőgombos klímavezérlő egységet kapott a közelmúltban.

Ez is érdekelhet:

A Volkswagen ezzel a szedánnal készül a benzines autók utáni világra

A Passat elektromos alternatívája jövőre gyártásba is kerül.

Kiderült, hogy mennyibe kerül a Volkswagen elektromos kisbusza

Rendelhető a jópofa ID.Buzz, és az árán igazából már nem is lepődhetünk meg.

Nem kerül gyártásba a Volkswagen elektromos kisautója

Pedig nekünk bejött az egyszerű és finoman múltidéző dizájn.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Az Asus dobja piacra elsőként az AI-laptopok új generációját

Szaftos húsokért, bomba jó sörökért és lazán elegáns hangulatért ide kell beülnöd

Újra zúghat a Volga, de eddig sem volt könnyű dolga

További cikkeink a témában
Hiánypótló funkcióval bővült a világszerte használt magyar szoftver
Hirdetés