Sok kritikát kapott, hogy a Volkswagennél érintőgombokat tettek a kormánykerékre, és a német gyártónál belátták, hogy nem volt jó ötlet, ezért a jövőben visszatérnek a hagyományos gombokhoz.

A legújabb autókban egyre kevesebb hagyományos kapcsolót találsz, a letisztultság jegyében minél több modellnél térnek át az érintőképernyőkre, és a gombokat is érintésérzékeny kapcsolókra cserélik. Mint például a Volkswagennél, ahol az ID-modellekben, de többek közt a Golfban, a T-Rocban és a Tiguanban is kapacitív érintőgombok kerültek a kormánykerékre.

A Volkswagennél az érintős és nyomógombos megoldást kombinálták a rezgő visszajelzéssel

A megoldás menőnek és modernnek tűnik, de sokaknak nem igazán nyerte el a tetszését, és valóban nehezebb odanézés nélkül kezelni, ráadásul nagyon könnyű félrenyomni vagy akaratlanul is működésbe hozni. Szerencsére a Volkswagennél is belátták, hogy

a kormánykerék érintőgombos felülete nem sikerült jól, ezért a jövőben visszatérnek a hagyományos megoldáshoz.
A jobban felszerelt Golfokban, így az R-ben is szériafelszerelés az érintőgombos kormánykerék
A Volkswagen a Golfhoz még hagyományos gombokkal szerelt kormánykereket is kínál, de az ID-modellekhez már nem

Mindezt Thomas Schäfer, a márka vezére árulta el a LinkedIn-oldalán, ahol kifejtette, hogy

a Volkswagen tovább javítaná az autói ergonómiáját, hiszen mindig is erről volt híres,

ezért a vevők kérésére visszatérnek a fizikai gombokhoz a kormánykeréken. A Golf ráncfelvarrott kiadásáról készült kémfotókon például már ezt a típusú kormányt lehet látni.

Az ID-modellek alapból érintőgombos kormányt kapnak, de nem ez a legnagyobb baj. A hőfokállítás érintőpadjának nincs megvilágítása, ezenkívül a világításkapcsolókat és az ajtón lévő kapcsolókat is érintőgombokra cserélték
A Polótól az Arteonig érintőgombos lett a klímavezérlés, de legalább minden funkciónak megvan a saját kapcsolója, itt még nem a menüben kell keresgélni

Részleteket még nem tudni, az sem derült ki, hogy a Volkswagen más téren is feladja-e az érintőgombokat. Sok kritikát kapott az ID-modellekben és a Golfban is, hogy érintős csúszkán kell állítani a hőfokot, de a Volkswagen többi modellje a Polótól az Arteonig érintőgombos klímavezérlő egységet kapott a közelmúltban.

Ez is érdekelhet:

A Volkswagen ezzel a szedánnal készül a benzines autók utáni világra

A Passat elektromos alternatívája jövőre gyártásba is kerül.

Kiderült, hogy mennyibe kerül a Volkswagen elektromos kisbusza

Rendelhető a jópofa ID.Buzz, és az árán igazából már nem is lepődhetünk meg.

Nem kerül gyártásba a Volkswagen elektromos kisautója

Pedig nekünk bejött az egyszerű és finoman múltidéző dizájn.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés