A Volvónak ez a hetvenes évek derekán bemutatott 200-as szériája elpusztíthatatlan autó hírében áll, de ennél a példánynál meg sem próbálták elhasználni, ugyanis csak nyaralások idején vezették, ezért hihetetlenül keveset futott.

Sokféle célra lehet használni egy kocka Volvót, de ezt a 242-est kivételesen nem igáslónak vetették be, hanem csak a nyári vakációk idején használták, egyébként pedig rendkívül gondosan karbantartották, éppen ezért első pillantásra egy alaposan restaurált veterán autónak tűnik, pedig minden részletében eredeti.

1979-ben készült ez a sárga kétajtós Volvo, amit egy kanadai hölgy szállíttatott Portugáliába 1983-ban, hogy ezzel járjon a nyaralásai alatt. Azóta mindig klimatizált garázsban őrizték, ezért tűnik újszerűnek, egy igazi időkapszulának számít.

Az órája még 50 ezer kilométert sem mutat, ezért a 2,1 literes motorja még rendkívül sokat szolgálhat.
Ikonikus kockaformáját az a Jan Wilsgaard tervezte, aki a formás Amazontól egészen a 850-esig jegyezte a Volvók dizájnját.

107 lóerős teljesítményével nem fogja kifordítani a sarkából a világot, de 4,82 méteres hossza ellenére kevesebbet nyom egy mai kompakt autónál, így a vezethetőségére biztosan nem fogsz panaszkodni.

Hellgelb sárga fényezését nemrég kerámiabevonattal kezelték, ezért is ragyog annyira ezeken a remek képeken,

és akkor is azonnal felkelti a birtoklási vágyat, ha nem is akartál kocka Volvót. Ha pedig mindig is ez a típus volt az álmod, akkor 23 ezer euróval kell készülnöd hozzá, ami körülbelül kilencmillió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Az autótörténelem tíz legizgalmasabb Volvója

Nem hiszed el, de tudunk mutatni tíz vérpezsdítő Volvót.

Harminc éve szakított a kockaforma autókkal a Volvo

Az 1992-ben bemutatott koncepció megváltoztatta, amit a Volvóról addig gondoltunk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában