Január utolsó hétvégéje elég csúnyán indult, már ami az időjárást illeti: köd mindenhol, nyálkás utak, nap sehol, ilyen időben az ember leginkább otthon marad, pizzát rendel és berakja a kedvenc sorozatát. De nyilván nekünk természetfeletti képességeink vannak, hittünk, mentünk, láttunk, és óriásit győztünk.

Szombat van, és elég hitvány az idő, de ott áll a garázsban egy új vas, ki kéne próbálni. A Volvo megkínálta a csapatot az új XC90-nel, elmentünk vele kirándulni.

#Ez apa autója

Dacolva a kilátásokkal, mélyen, legbelül hittünk egy köd mögötti csodában, és vállalva a kockázatot, bepattantunk a frissen mosott családi terepjáróba, és célba vettük a Káli-medencét. Majd ott kirándulunk kicsit, eszünk is valami izgalmasat a kevés nyitva tartó étterem egyikében, közben kanyargunk egyet a félelmetesen szép táj kacskaringós útjain.

Hét személy. Ennyi fér el a svéd testben, ami nem kevés. Ebben az autóban elférnek apa előző házasságából importált gyermekek is, és a csomagtartóban még mindig marad annyi hely, hogy két kiskaput és labdákat pakoljunk melléjük, ha focizni akarnánk egyet ebéd előtt. Ha pedig csak három gyermekünk lenne, és az egész család búvárkodna, akkor a lehajtott ülésekkel az összes palack, békatalp, ruhák két hétre, meg egy rakat fontos cucc elfér, amikor megtámadjuk nyáron az Adriát vele. Mert az autó marha nagy.

Nemcsak nagy, nehéz is. Kétezer kiló. Nem kevés, kicsit felfelé kerekítettünk, de annyi. Jól fekszik az úton, a városi szakaszon lámpától lámpáig próbálgatjuk a gyorsulást, mit tud a 225 lóerős D5 dízel. Egy 15 éves Subaru megevett minket a Szentendrein. Jó, volt némi előnye súlyban, teljesítményben, de kombi volt az is. Nem baj, a miénk sokkal szebb és kényelmesebb. Jól gyorsul, de nem erre való, apa nem gyorsulgat már, inkább utazik és tetszik neki belül. A hangja mondjuk nem szép, fel is húzzuk az ablakot, egyébként is hideg van. Átvágunk a hegyen, nyálkás az út, de a négyszer négy és a zseniális futómű megtartja a testet. Apa és a család biztonságban érzi magát. Elértük az autópályát.

Tempomat, sáv- és távolságtartó elektronika. Akár hátra is ülhetünk kártyázni a gyerekkel, ez az autó vezeti magát. Nagyon szépen gurul a svéd, jó vele utazni. Az autóban töltött idő felszabadul, figyelhetünk másra is.

#Ez apa luxusautója

Közben elérjük Érd magasságát, levesszük az ülésfűtést, már nem fázunk, de a kormányfűtés marad. Kellemesen melengeti a kezeket a bőrkormány, közben gondolunk a nyárra és a perforált bőrülésre. Jó lesz ez akkor, pláne, hogy szellőztetős is. Végre nem pállik be majd a farmer. Frissebb, szárazabb, biztonságosabb érzés.

Szépen fekszik az úton a kéttonnás, közben már Velencénél járunk, de még mindig oltári nagy köd van. Nem baj, jó lesz, biztos kincs van mögötte, még negyven perc, addig hallgassunk zenét!

Ahhoz, hogy megszólaljon a göteborgi koncertterem hangján az autó, a középkonzolt kell izgatni. A sok extra miatt lehetőségünk van huzamosabb ideig nézegetni a kijelzőt. Nem nagy sebesség melletti állítgatásokra van optimalizálva, az egyszer biztos. Elég zsúfolt. Tempomat, sávtartó, és van pár másodpercünk nézegetni a konzolt, apa állítgatja, anya nem ért hozzá. Szerinte ért, de apa kezeli.

Gyönyörűen illeszkedik az autóba az egység, mindent innen állítunk. Az ülésfűtést, a telefonkapcsolatot, a rádiót, és megannyi extrát. Ha a digitális kilométeróra közepére rajzolt gps nem lenne elég, akkor még nagyban is kivetíthetjük ide a térképet. Lássa hátul a gyerek is, merre járunk, kicsi még, az ablakon nem lát ki rendesen. Közben magától fékez az autó, kijöttek elénk a belső sávba. A tempomatot 140-re állítottam (úgyis csal kicsit), de most 105-ig lassulunk, nagypapa kijött megelőzni a volánbuszt. A lábam készenlétben, kezem a kormány árnyékán, de bízom a svédekben. Visszatér a sávjába, az autó gyorsul újra. Ez kemény. Közben megtaláljuk a táskában a kiírt cd-t, készültünk az útra. Leave the world behind you, a Swedish House Maffiától. Hangolódunk a fotózásra.

#Ez apa csodálatosan zenélő luxusautója

Apa szereti a zenét, de még őt is meglepi, mennyire komplex élmény ebben az autóban zenét hallgatni. A mérnökök tökéletesen hangolták be a teret, és mivel hely van bőven, értelmet nyertek a különböző zenei beállítások. Stúdió, Egyéni színpad, Koncertterem. Parasztvakítás, gondolnám, ha egy alsó-közép kategóriás autóban ülnék, ugyan már. Göteborgi koncertterem, persze, közben már el is képzeltem, hogy a légkondinál majd bekapcsolom hozzá a svéd hegyi levegő állást. Közben cinikus mosollyal váltogatom a hangzást, tekerem fel a hangerőt, és szépen lassan kiül az arcomra a döbbenet. Csodálatosan szól. Anyám! Apa le fog járni a teremgarázsba zenét hallgatni. Ez itt apa új, egymilliós hangcucca. Bowers & Wilkins. Apa beleborzongott.

# Ez apa csodálatosan zenélő, de traktorhangú luxusautója

Lehajtunk az autópályáról, persze, megállunk pisilni, közben hirtelen tarkón csap az új helyzet: ellátni messzire, ott fenn meg valami napra hasonlító ízé van. Büszkeség és siker. Tudtuk, hogy itt ma szép időnk lesz.

Közben visszaszállás, és indítás. Kulcs nélkül, a váltó melletti kis potméterszerűséggel. Nem lehet megunni ennek a jóleső érzését, azonnal kézre áll, a negyedik indulás után már akár időt is lehetne mérni, könnyen tesszük neki D-be. De mi ez a hang? Nemár, de tényleg. 2015-ben már ebben a kategóriában nem illik traktorhangon utcára engedni egy ilyen autót. A BMW-nél már nem tudod eldönteni hang alapján, hogy benzines vagy dízel. Na jó, el tudod, de nincs ez a kereplés, az tény. Apa nem örül, inkább gázt ad, de gyorsan túlteszi magát rajta.

# Ez apa csodálatosan zenélő, de traktorhangú luxusautója, amit nem sajnálnak tőle az utcán

Almádiban járunk, nincs is nagy forgalom, könnyen suhan az úton az XC, az elkapott tekintetek pedig országosan elismerőek, kedvesek. Nem sajnálják apától a Volvót, mert megdolgozott érte. Nem csalta-lopta, hanem szorgos munkával, példaértékű hozzáállással, és megkülönböztető képességeivel összedolgozta a pénzt rá. Apa megadja az elsőbbséget, nem veszti el a fejét, dinamikusan, de észrevétlenül vezet, nem verseng, apa odaér. Apa orvos, építészmérnök, informatikus vagy csupán egy stílusos családcentrikus férfi. Apának igazán fontos a család.

# Apa szereti a Káli-medencét

Közben megérkezünk, átvágtatunk Zánkán, intünk a katonai kiállításnak a főút mellett, nyáron majd megállunk, megnézzük közelebbről. Távolodunk a víztől, megyünk a dombok irányába. Egyre szebben süt a nap, és egyre magasabban vagyunk. Itt megállunk, jó lesz. Köveskál környéke az ország egyik legszebb helye, a 'magyar toszkána', nem véletlen az elnevezés. Télen is csodaszép. llyen:

Közben megéhezünk, de zárva van a Ma a kő. Nincs szezon, nem baj, nyáron is visszajövünk, nem haragszunk. Megyünk Füredre, a Sparhelt nyitva van! Szeretjük ezt a helyet, finom és kedves, olyan okosan kedves, 2016-osan.

Besötétedett, és tele a hasunk, elindulunk haza. A kanyarkövető LED-es fényszórók felébresztik az agyam a kajakómából, jóféle, hasznos fejlesztés ez, olyan extra, ami sokkal jobban növeli a komfortérzetet, mint amekkora trükk.

# Apa, aki az agglomerációban laksz, és irodaparkban dolgozol, neked való ez az autó?

Hazafelé azon gondolkozom, hogy 25 millió forint nem kevés pénz. Ki kell találni ezt az autót, és meg kell indokolni, hogy miért nem az X5, vagy a Q7, esetleg az ML. A Volvo nem áll jól mindenkinek, mert leginkább sehogy sem áll az embernek, de mégis vannak emberek, akiket felöltöztet a Volvo, és akik megtöltik személyiséggel ezt a márkát. Nem mindenkinek való. Jól áll az XC a kertvárosnak, a negyvenperces esti közlekedésnek a sötétedő városban, a családi hétvégének, a francia pékségnek. Jól áll a csomagtartójában este az újrahasznosított nagy barna papírzakcsóba pakolt bevásárlás, amiből kilóg a friss, ropogós bagett, amit a francia pékségben vettél, amit a család úgy szeret.

(Fotó: Donkó Péter)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában