Európába már betette a lábát az Xpeng, és a kínai gyártó következő modelljét, a Tesla-riválisnak szánt, önvezetésre képes P5 szedánt is úgy tervezték meg, hogy az európai piacon is forgalmazható legyen.
Első pillantásra a Teslára emlékeztetett minket az Xpeng első modellje, a G3 névre keresztelt crossover, aminek már Norvégiában is elkezdődött a forgalmazása.
A kínai márka a legújabb elektromos autóját is úgy tervezte meg, hogy az európai piacon is bevezethessék, ezért számunkra is érdekes lehet a P5.
A 4,81 méter hosszú szedán az elektromos autók jól ismert receptje szerint készült.
Az áramvonalas karosszéria légellenállási együtthatója jónak számító 0,223, a minimalista műszerfalra pedig egy álló formátumú érintőképernyő került. A 450 literes hátulsó csomagtartón kívül még egy 70 literes rekeszbe lehet pakolni.
Az utastér érdekessége, hogy az első üléseket vízszintesbe döntve a műszerfal elé felhúzott vetítővászonnal mozivá alakítható.
A P5-öst az elérhető legfejlettebb önvezető rendszerrel, két lidarral, 5 radarral és 13 kamerával is felszerelték, amivel már egészen ügyesen elboldogul a kaotikus kínai forgalomban.
Az Xpeng P5 nem a teljesítményével fog lenyűgözni, hiszen mindegyik változatába 211 lóerős és 310 Nm-re képes elektromotor került,
de ez is bőven elegendő az átlagos igényekhez. Az autót háromféle – 55,9, 66,2 és 71,4 kilowattórás – akkumulátorral gyártják, amivel az optimistább NEDC mérés szerint 460, 550 és 600 kilométer a hatótáv.
A legérdekesebb a P5-ben az ára, ami a kínai piacon 157 900 jüantól indul, a szinte önvezetésre képes, nagy hatótávú csúcsmodell ára 223 900 jüan.
Nem az alapján érdemes viszonyítani, hogy ez átszámítva 7,5 és 10,5 millió forintnak felel meg, hanem inkább az alapján, hogy a riválisának tekinthető Tesla Model 3 ugyanott 250 ezer jüanba kerül.
Kínában már októbertől rendelhető az Xpeng P5, bár azt még nem tudni, hogy mikor, de
a tervek szerint hamarosan Európába is megérkezik a kínai gyártó ígéretes elektromos autója.