Stirling Moss ihlette az ötvenes évekbeli eredetit, ami alapján a Zagato megtervezte ezt a Maseratit, és hét évvel később elkészült a barchetta változata is.
1957-ben Stirling Moss számára épített a Zagato egy áramvonalas kupét a Maserati 450S-ből, és ezt elevenítette fel a milánói formatervező stúdió a 2015-ben bemutatott, szintén Mostro névre keresztelt sportautóval. A Maserati századik születésnapjára a GranTurismo alapjára épült modellből öt példányt építettek, idén pedig elkészült a tető nélküli változata.
A Mostro Barchetta is mesterien kombinálja a modern technikát a klasszikus vonalvezetéssel.
A szénszálas anyagból készült karosszériával csak 1200 kilogrammot nyom, és kétféle motorral készülhet. A Maserati klasszikus 4,2 literes, 420 lóerős V8-asa helyett választható az új, 3 literes, 630 lóerős biturbó V6-os, az MC20-ból ismerős Nettuno is.
Mind a két motor esetén hatfokozatú szekvenciális sebességváltó továbbítja a nyomatékot a hátsó kerekekhez, és
mivel a Mostro semmilyen menetstabilizálót nem kapott, ezért tudni kell uralni az erejét.
A belső tér annyira spártai, amennyire csak lehet, versenyautókból ismerős kormánykerékkel, de az olasz autókra jellemző gyönyörű bőrkárpittal.
Az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este alkalmával leleplezett Barchetta, akárcsak a Mostro zárt tetős változata, szintén öt példányban készül majd, és az árát felesleges is kérdezni, hiszen csak a legtehetősebb gyűjtők engedhetik meg maguknak.
Ez is érdekelhet: