Dániából érkezik a Zenvo Aurora, az a szupersportautó, amelyet négy turbóval megfújt V12-es és három elektromotor repít szinte már félelmetes sebességgel, ezzel feladja a leckét még a Koenigseggnek is.

A Zenvo nevét a Top Gear azon adása tette világszerte ismertté, amiben Jeremy Clarkson egyszerűen odavolt Dánia szupersportautójáért, amíg az lángokba nem borult alatta. Később pedig az is bejárta az internetet, ahogyan a Zenvo pályára szánt változata balra-jobbra billegteti a középen felfüggesztett különleges hátsó szárnyát. Nem egy unalmas autómárka, az biztos, például sosem gyártottak 1000 lóerősnél gyengébb autót, és most sem törik meg ezt a hagyományt.

A dán Zenvo első nagy dobása 2009-ben az ST1 volt, amelynek 7 literes biturbó V8-as motorja 1100 lóerős, ezzel három másodperc alatt gyorsult százra, és 375 km/órával száguldhatott
Nem indult jól a Zenvo karrierje, hiszen miután lángba borult a Top Gear forgatásán, a következő alkalommal nem tudott jobb köridőt menni a BMW M5-nél
A Zenvo legújabb büszkesége az Aurora, amelyet a sarki fényről, az aurora boreálisról neveztek el, és legalább annyira bámulatos, mint az égi jelenség.

Rendes szupersportautóként az alapját szénszálas anyagból készült szerkezet adja, mindössze 120 kilogrammot nyom, és a merevségét a Formula–1-es autókéhoz hasonlítják. Ebbe szerelik a Mahle Powertrain által fejlesztett 6,6 literes V12-es motort, ami a hengersorok közé nem kevesebb mint négy turbót kapott. A teljesítménye önmagában is 1250 lóerő, de ez még messze nem minden.

Amíg a turbók felpörögnek, addig is ott a hétfokozatú sebességváltóba szerelt 200 lóerős elektromotor,

amellyel 1450 lóerő a kombinált teljesítmény és 1400 Nm a maximum nyomaték a Zenvo Aurora pályanapokra szánt Agil változatában. Az 1300 kilogrammnál is könnyebb puritán szuperautóban minden egyes lóerőnek csak 910 grammot kell mozgatnia, ezért félelmetesen megy, 2,5 másodperc alatt van százon, 4,6 alatt a kétszázat is eléri, és tíz másodpercen belül 300-zal száguld, a vége 365 km/óránál van.

Aki nem versenypályán hajtaná az autóját, hanem a mindennapokban, annak készül a Zenvo Aurora másik változata, a túrázásra termett Tur.

Míg az Agil hátsókerék-meghajtású, és az aerodinamikája 250 km/óránál 880 kilogramm leszorítóerőt termel, addig a Tur az első kerekeihez is kapott még két 200 lóerős elektromotort, ezzel 1850 lóerőre és 1700 Nm-re képes. Az összkerékmeghajtással 2,3 másodperc alatt rajtol százra, és 17 másodperc szükséges a 400 km/óra eléréséhez, a végsebessége pedig ezen is jócskán túltesz, 450 km/óránál van.

Azt mondják, hogy nem rekordokra vagy köridőkre hajtanak, hanem egyszerűen csak a technika határait feszegetik,

a Zenvo ezzel a teljesítményével mégis olyan nagyágyúk közvetlen riválisának számíthat majd, mint a Bugatti, a Koenigsegg és a Pagani. Az Aurora azokhoz hasonlóan ritkaságnak számít majd, az Agil és a Tur változatából is csak ötven-ötven darabot építenek, és nemcsak szemérmetlenül tehetősnek kell lenni hozzá, de türelmesnek is ajánlott, a kézzel szerelt szuperautók gyártása ugyanis csak 2025-ben kezdődik el.

Ez is érdekelhet:

Ma is lenyűgöző a Volkswagen tizenkét hengeres szupersportautója

A Giugiaro által tervezett karosszéria nem vált valóra, de a rekordot döntő W12-es motorja végül gyártásba került.

Szupersportautó-tulajdonosok mennyországa ez a japán versenypálya

A Nürburgringet idéző vonalvezetésű versenypálya mellett spa és luxusvillák is találhatók.

Nemcsak háromhengeres, hanem 2300 lóerős is lehet a Koenigsegg Gemera

A Koenigsegg egy új motort is bemutatott a Gemera gyártásba kerülő változatához, ami ezzel a világ legerősebb szériaautója lesz.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában