Már több mint három éve annak, hogy a Koenigsegg bemutatta a Gemerát, és most végre elkészült a gyártásba kerülő változat, amihez egy meglepetést is tartogattak: az elképesztő háromhengerese mellett V8-assal is választható lesz a családi szuperautó.
A világ egyetlen négyüléses szupersportautójának tartja a Koenigsegg a Gemerát, ami még mindig képes leejteni az állunkat, pedig már több mint három éve, 2020-ban mutatták meg. Az eltelt idő alatt sokat dolgoztak rajta, hogy gyártásba kerüljön, és most a végleges változatot mutatták be, amihez meglepetésként előhúztak egy másik hajtásláncot.
A Gemera érdekessége eredetileg az volt, hogy a kerekeit három elektromotor hajtotta
összesen 1115 lóerő teljesítménnyel, ezekhez társult egy mindössze kétliteres, háromhengeres benzinmotor, ami generátorhoz képest elég combos volt a 600 lóerős teljesítményével. A négy kereket a benzines és elektromos motor külön és együtt is képes hajtani.
A háromhengeres modell gyártásba is kerül, de a három helyett egy elektromotorral, a Dark Matter névre keresztelt villanymotor pedig 800 lóerőre képes és 1250 Nm a maximum nyomatéka. Christian von Koenigsegg emellett egy másik változatot is leleplezett, és
aki szerint kevés a három henger egy ilyen szuperautóba, nézze meg a Gemera HV8-at!
A Gemera csúcsmodelljében a benzinmotort egy 5 literes biturbó V8-asra cserélték,
ami 1500 lóerőre és 1500 Nm nyomatékra képes. A kombinált teljesítmény 2300 lóerő és 2750 Nm, ami már papíron is rekordot dönt, a világ legnagyobb teljesítményű szériaautója lesz. Persze egy kicsit még várni kell rá, a gyártása jövőre indul, az első példányokat 2025-ben adják át.
Ez is érdekelhet: