Mostanra már eltelt egy kis idő ahhoz, hogy megszokd a 7-es sorozat modellfrissítését, és most itt egy újabb változat belőle. A konnektorról tölthető hibrid 745e a hathengeres benzinessel és elektromotorral 394 lóerős lett.

Nagy feltűnést keltett a BMW, amikor hatalmas hűtőmaszkot tett a 7-es sorozat modellfrissített változatára.

Hatalmas hűtőmaszk került a megújult 7-es BMW-re

Visszatért a V12-es változata is.

Az újdonság vagy tetszik, vagy nem, mostantól ezt kapjuk, mert már meg is érkezett a következő kivitel belőle. A konnektorról tölthető hibridről van szó, ami hathengeres benzinmotort és továbbra is zöld rendszámot kap.

A 745e motorja egy háromliteres, turbós hathengeres, ami 286 lóerővel önmagában is elég vonzó, ehhez egy 113 lóerőre és 265 Nm nyomatékra képes elektromotor társul.

A kombinált teljesítmény 394 lóerő, a legnagyobb nyomaték kereken 600 Nm, amivel dízeleket megszégyenítő gyorsulásra képes a plug-in hibrid limuzin.

5,2 másodperc alatt gyorsul százra, a hosszú tengelytávú változatnak egy tizeddel több, az összkerékhajtásúnak ugyanennyivel kevesebb idő kell hozzá, a végsebességet minden esetben 250 km/óránál korlátozzák. Az akkumulátor 12 kilowattórás, amivel akár 140 km/órával is lehet menni csak az elektromotorral.

Az akkumulátor helyigénye miatt az üzemanyagtank méretéből visszavettek, csak 46 literes, és még egy kompromisszum, amit kötni kell, az a kisebb, 420 literes csomagtartó.

A zöld rendszámra rászolgálva a 745e a változattól függően 50-58 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel tisztán elektromosan.

Ez is érdekelhet:

Négy turbója van, mégsem M-es – BMW 750Ld xDrive-teszt

A 7-es BMW-k között nem ez a csúcs, a dízelek között viszont igen, a hathengeres 50d mellesleg világrekorder is. Megnyújtva és teleextrázva tettük próbára.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában