Elegáns formatervezés és forradalmi, elektronikus kormánymű jellemzi az Infiniti új középkategóriás luxusszedánját, amellyel a 3-as BMW és a C-Merci babérjaira törnek.

Az Infiniti a Q50-nel egy új számozási struktúrát vezet be, a szedánok, kupék és kabriók esetében egységesen a Q, míg a SUV-oknál és crossovereknél a QX jelzést fogják használni.

A G37 szedánt váltó Q50 külsőleg és belsőleg is sokat változott az elődhöz képest. Az első hűtőrács a tavaszi New York-i Autókiállításon bemutatott LE tanulmányautóhoz hasonló nyomott formát kapott, az ívelten kiszélesedő C oszlop pedig az Infiniti 2009-es Essence tanulmányautójából lehet ismerős. Hátul az elnyújtott LED-es lámpák és az őket összekötő díszléc ad új arculatot a Q50-nek. Az Infiniti mérnökei a dizájn mellett a gazdaságosságra is kiemelt figyelmet fordítottak, a gyártó szerint a Q50 légellenállási együtthatója 0,26, ami kiemelkedően jónak számít (a sorozatgyártású autók között a szintén Detroitban bemutatott CLA Merci 0,22-es légellenállási együtthatója a legjobb).

A Q50 kétféle motorral érkezik, a G37-től megörökölt 3,7 literes, 337 lóerős V6-os benzinmotor mellett hibrid meghajtással is kapható lesz, amiben a 3,5 literes, 365 lóerős V6-os benzinmotort egy 68 lóerős elektromos motor egészíti ki. A hírek szerint a kínálat később kétliteres benzinmotorral és dízelmotorral egészül ki. Az autóba hétfokozatú automata váltót szerelnek, a hátsókerék-meghajtás mellett pedig az Infiniti saját, összkerékhajtásos rendszerével is kapható lesz.

A Q50 az Infiniti világújdonságnak számító drive-by wire megoldását használja, amivel a kerekek és a kormány közötti összeköttetést elektronikusan oldják meg. A rendszer az Infiniti szerint gyorsabb vezérlést tesz lehetővé, miközben a vezető is jobban érzi az utat, de elektromos hibák esetére azért a mechanikus kormányművet is meghagyták.

A luxusszedánban a vezető kényelmét szolgáló megoldások egész sorát találjuk: a vezetőt segítő megoldások között megjelenik a sávtartó automatika, amely kamera segítségével segít egyenesben tartani a kocsit egyenetlen úton vagy keresztszélben, a középkonzolon pedig két érintőképernyős monitor segíti a vezetőt, amelyek közül a felsőn a legfontosabb funkciók, például a műholdas navigáció és a rádió kaptak helyet, az alsóra pedig a ritkábban használt funkciók kerültek.

A Direct Adaptive Steering segítségével négy vezetési mód közül választhatunk, ezek a vezetőt segítő automatikák mellett az áttételekre is hatással vannak. Az autó ráadásul megjegyzi vezetési stílusunkat, az i-Key rendszer segítségével a számítógép felhasználói fiókjaihoz hasonlóan menthetjük el saját konfigurációnkat (például az ülés beállításait, az ideális hőmérsékletet, navigációt és a vezetőt segítő automatika beállításait), amit az ajtó nyitásánál a kocsi azonnal betölt.

Tovább:
Merész formákkal érkezik a fapados Lexus
Stingray lett az új Chevrolet Corvette
Az autórovat legfrissebb híreihez

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Trükkök, ha beütne a kajakóma a karácsonyi zabálástól

Clarissa kedvéért még 23-án is hajlandók vagyunk sorban állni

Így jutottunk a nyugati minimalizmustól az eklektikus ezredfordulón át az okosotthonokig – 20 éves a MaxCity, Kovács Zsófival beszélgettünk

További cikkeink a témában