Újabb klímavédelmi lépés.

A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) kezdeményezésére 194 európai repülőtér vállalta, hogy 2050-re üzemelése nem jár szén-dioxid-kibocsátással – ehhez

a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport is csatlakozott.

A limassoli éves közgyűlésen elfogadott tervezetet 24 európai ország 194 repülőtere írta alá, ezek kezelték tavaly az európai utasforgalom 62,5 százalékát. Ha minden repülőtér teljesíti vállalását,

évente 3,46 millió tonna szén-dioxiddal kevesebb kerülhet a légkörbe.

A szervezetnek jelenleg is van egy karbonsemleges üzemelést ösztönző programja: a repülőterek csökkentik a szén-dioxid-kibocsátásukat, a kiengedett káros anyagot pedig kvótavásárlással semlegesítik. Az új rendszerben ugyanakkor már nem lesz semlegesítés, a repülőtereknek legkésőbb 2050-re tényleg zéró emissziósnak kell lenniük.

Jelenleg három svéd repülőtér van Európában, amely megfelel ennek a kritériumnak (Lulea, Ronneby és Visby), a Stockholm-Arlanda 2022-re, Amszterdam-Schipol, Eindhoven és Koppenhága-Kastrup pedig 2030-ra már átállhat zéró emissziós üzemelésre.

A tanács a kezdeményezés mellett azt kérte a légiközlekedési iparág minden résztvevőjétől, kezdjék el lefektetni a szén-dioxid-mentes üzemelés feltételeit, mert csak így érhetőek el a párizsi klímaegyezményben foglalt célok.

Ez is érdekelhet:

Elektromos-napelemes fagyiskocsit mutatott be a Nissan

Zéróemissziós fagyiskocsi eddig is volt, csak valakinek tologatnia vagy tekernie kellett. Most már nem kell.

(Forrás: MTI, a kép illusztráció)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Vanessa választhat, hogy dalt vagy forgatókönyvet írjunk neki

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés